Fröken argbigga=Jessica

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade denna blogg,är dags för det nu. Har liksom inte haft humöret med mig riktigt,helt ärligt så har jag gått och varit ganska så förbannad hela veckan!
Är så trött på folk som inte kan med och stå för sina åsikter och vänner/kollegor...
Är det så svårt att säga vad man tycker?
En sak är klar,det var sista gången jag gör något för att förbättra situationen! Jag kommer och gör mitt och inget annat! Varför ska jag hålla på för när det helt plötsligt inte passar för att andra ifrågasätter?
Nu är det slut med det,är så less på det..
Synd bara för jag trivs ju..
Tur att jag har er på annexet annars vet jag inte vad jag skulle göra,ny bryr er och lyssnar när jag spyr galla. Tack!

Mia,vi pratade om andra jobb som ger  bättre betalt! Är så sugen just nu så du anar inte!

På annexet idag;
Så pratade jag och kollega M med en förälder om syskon,det är ju inte lätt när  storasyster inte vill ha lillasyster i häcken hela tiden!

Jag:jag förstår storasyster,vet själv hur de va att  ha lillasyster i häcken hela tiden som barn.
Föräldern: var det jobbig?
Jag:ja det var jättejobbig.
M ser fundersam ut.
M: men jag va ju lillasyster! Det var inte alls roligt att aldrig få vara med!
Föräldern: nä.det är klart,att vara den lilla hela tiden är ju inte kul.
M: Nä!
Jag:Men jag då? Jag är mellanbarn!
M:Ännu värre.
Jag; Ja,och det värsta var ju att det min storebror gjorde mot mig,gjorde jag ju mot min lillasyster. (förlåt Marie)
M: Kanske var tur att jag var lillasyster,för mellanbarn har man ju hört att det är värdelöst att vara!
Jag: mm de var det..
Ganska rolig diskussion vi hade,men det är väl så med alla syskon.

I dag gick jag in på synsam för att kolla om mina linser hade kommit,som jag beställde för hela 3 veckor sedan,men ICKE! Var nåt fel på produktionen,så då fick jag en dagslinser för 1 månad gratis! Snacka om att jag vlev glad! Eftersom detta inte har varit min bästa månad rent ekonomiskt så klagar jag verkligen inte! Tack så mycket!

Nu måste humöret vända och tröttheten försvinna,för jag orkarinte mer, ju mer man sover desto mer trött blir man ju men vad ska man göra när man inte orkar hålla sig vaken?
Ska gå och ta lite tester för att se om jag har någon vitaminbrist eller nåt får något fel är det,för så här trött kan man inte vara när man har haft 4 veckor semester!

I morgon så ska jag hämta Emelie på dagis och Nathalie på fritis!
Nathalie började ettan idag,hon börjar bli stor!

Nä nu ska jag krypa ner i bingen  innan jag somnar sittandes med datan i knät!

Hejhej


Kommentarer
Postat av: Mia

Nu är du upprörd och det MÅSTE man få vara när det känns och är befogat. Då kan det vara bra att ha en blogg att "spy galla" över även om man inte riktigt kan skriva ALLT där kanske... Du fr spy galla över mig ibland också! Jag finns ju på MSN =)



Te med honung OCH mjölk är oslagbart! Jag vet en till som gillar det: min sambo! Vi kan starta "Te med honung och mjölk-klubben" tillsammans, Hoppas din "denna dag" blir MYCKET bättre än gårdagens! Massa Kramar Mia

2008-08-21 @ 05:32:41
URL: http://maias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0