Juldagen 2008


Så sitter jag
här åter ingen och kurerar mig med en kopp te. I vanlig ordning så är jag sjuk igen. I söndagskväll fick jag så ont i mitt huvud och bev så yr så jag kunde knapp gå här hemma. Mitt i städingen slog det till,som ett oönskat brev på posten.Fick sådan frosa som jag aldrig tidigare haft,fingrarna och läpparna blev blåa på mig. Och YRSEL så det stog härlligt till. In i duschen för att värma mig,men väl därinne med högsta värmen på så frös jag lika mycket som jag gjorde innan. Ut ur duschen,på med kläder,ner i sängen med 2 duntäcken! Skakade som ett asplöv,har aldrig fryset så i hela mitt liv! Låg och vred och vände mig hela natten,ringde jobbet strax efter 6 på morgonen och sa att jag inte kommer,jag är så väldigt yr,vet inte vad det är med mig. Pinsamt var det för jag har ju bara jobbat 1 vecka sedan jag var sjuk sist!

Låg och sov hela måndagen förutom när Milo och Gabbi kom förbi,när jag öppnande dörren: Heeej,JAG HAR NOG INFLUENSAN MEN JAG VET INTE?!? vill ni komma in ändå???
De kom in en stund och Gabbi den stackarn hade kört av vägen i lördag! De skulle låna min bil på tisdagen för att julhadla det sista,klart de får jag ligger ju här.

Sedan kom tisdagen,KÖTTBULLARNA!! Det är ju JAG som ska göra köttbullarna till julafton! ojojoj,md bultande huvud och seg kropp så var det bara upp och börja rulla köttbullar,hejåhå.

Sen kom den: JULAFTON!
Som i år spenderades hemma hos mamma och det är där julafton passar bäst,hemma hos mamma. Det var bara att ta 2 alvedon och bege sig Hem till henne kl 11:30,för att hjälpa till med maten. Med alvedon går det mesta!  Trött och seg men med bästa julaftonshumöret på så var det en jättelyckad dag! Tomten kom med julkappar och i vanlige ordning så blev det jag som fick ställa upp att vara tomten! Och en bra och rolig tomte med många klappar, men som var smått hög på alvedon lyckades jag få till.  Nattis sa direkt när tomten kom in i dörren: DET ÄR JESSICA! ALLA: Nä då hon är ju på jobbet! Nattis:Joo,det är hon.

Emilie fick ett paket vari det var ett par jeans,varpå Helena säger:VEM ÄR DE IFRÅN? och ingen svarade. Då säger hon igen:VEM ÄR DE IFRÅN? ÄR DE FRÅN DIG,JESSICA!?!?
Alla började asgarva och jag tittade ner i golvet! Kunde inte titta på någon för då hade jag börjat asgavra!!
De skrattade tårar!!!
Som tur var så snappade aldrig barnen upp varför alla skrattade!!
Men roligt var det!

När jag kom tillbaka från "jobbet" så kom Emelie sprngades fram till mig och sa:Tomten,Jessica,tomten kom när du var på jobbet! Vaaa missade jag tomten!?! Emelie:aaaaaa
Jag:Och jag som vill ha en kram av tomten,kramade du tomten åt mig?
Emelie: Nä,det ville jag inte,men du får en kram av mig!

Så nu var det juldagen!
Ska hem till morbror och lutfisken i dag,men ingen lutfisk för min del blir det inte. Men det är alltid kul att träffa alla.

Jag hittar inte min usb kabel till kameran,måttligt irriterande kan jag säga..

GOD FORTSÄTTNING,ALLESAMMANS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0