80-tal filmer

är verkligen jättebra!

När jag satt och såg på filmen G i går så kom jag på att det finns ju jättemånga bra filmer från 80-talet,filmer med humor som det inte finns i dag.Det går liksom inte att få till det där! Vet inte varför egentligen!
Men här kommer några av mina gamla favoriter:


Repmånad,en film som jag har sett flera gånger!  "Vit vin och räkor"


Ingen kan älska som vi, såg denna som liten och har letat i flera år efter denna och en dag hittade jag den i skara! Den är helt underbar! Rekommenderas verkligen!


P,S sista sommaren,en bra film om kärlek,sommar,brottslighet och Gotland! Bör ses!


Sökarna,Liam Norberg är jättebra i denna film!


Tuppen,Magnus Härenstam jagar kvinnor så det skriker om det! Ganska rolig!


Strul,Björn Skifs är helt underbar i den här filmen! Denna har jag sett jättemånga gånger! Se den!


Joker,en film men Björn Skifs som är bra men ingen hit! Har man sett den så har man! Men bör ses 1 gång!


Sällskapresan,en film som nästan alla har sett! En sv de bästa svenska filmern som gjort (enligt mig).Varje gång jag ser den så skrattar man lika mycket som första gången! Måste absolut ses!


Nionde kompaniet,en helt ok film. Men det finns bättre filmer,har man sett den 1 gång så behövs det inte fler gånger.


Göta kanal, En rolig film om båt tävling,mycket bättre än sin uppföljare!


Stockholmsnatt,en mycket bra film med Paulo Roberto! Bör ses!

Det finns mångar många fler bra filmer från 80-talet,men detta är några av mina favoriter!
Ge gärna förslag på fler!

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0