Första advent

Ja då var den här,första advent! Fy vad tiden har gått fort,inte klokt. Men trots att tiden rullar på så har jag trots mycket jobb hunnit pynta lite. Men om jag är helt nöjd,det vet jag inte än. Jag är ju ingen julperson direkt,men jag tycker verkligen om att plocka fram advetsstjärnorna och advetsstakerna till fönstren. Det är så mysigt,men i år känner jag inte för det,känns inte som den tiden är här än. Och sendan så finns det ju ingen snö och det är advent och jul för mig. Jag älskar snö och när det kom nu för ett tag sen så kände jag för att plocka fram sakerna men nu är den känslan lika borta som snön.
Men den kommer förhoppningsvis tillbaka...

Var på ikea i fredags och där handlades det massor av ljus och jag menar MASSOR! För i detta hemmet går det åt för fullt! Jag älskar att tända ljus,tänder flera stycken varje kväll!
Och nu kommer veckan då nedräkningen börjar! Till vadå tänker nu!?!? Joo min födelsedag!!  Uscha,hemska tanke, Jag tycker verkligen inte om att fylla år! Får ont i magen av tanken att den snart infinner sig. De flesta tycker om sin födelsedag men inte jag,åå neeeej.  Har inte firat något vidare sedan jag fyllde 20,25 års dagen firade jag och min mamma ihop för hon fyllde 50 i samma veva annars hade det INTE bivit något alls kan jag tala om för er! Hoppar gärna över den dagen! Men det går ju inte,firar inte gärna men jag vet ju att familjen kommer ändå och DET tycker jag om! Så då är det lika bra att vara förbered. Nathalie frågar alltid; hur många år fyller du och vad önskar du dig i present? Jag svarar då: Jag fyller 21 och önskar mig en kram. Detta har jag sagt i många år till henne så förra året så sa hon: Men du har ju fyllt 21 flera gånger nu och MI (min lillasyrra) är ju 21 år ju och du är ju hennes storasyster och sen så är en kram ingen present!! Jag svarde: visst är det konstig och joo en kram kan visst vara en present? Hon svarade: Är du sååå gammal så du inte minns hur många år du är eller??  Då blir man glad...Lite roligt  faktiskt!  Men det är väl som de säger:man är så ung som man känner sig! Jaa man kan ju alltid hoppas på det. Men i morgon så är det bara 5 dagar kvar! Fy farao!! 

Helgen har gått i ett,både jobb och städning och pynt.

      
    

      

      

    

      
  
    

Kommentarer
Postat av: Hetta

Gud vad fint!!

Det tycker jag du ska va helt perfekt nöjd med!

2008-12-01 @ 13:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0