Föräldraskapet får vänta länge

Då var helgen slut igen och den nya arbetsveckan har påbörjats. Helgen har gått i ett kan jag säga! Har ju varit barnvakt hela helgen. Och man är ju inte direkt van vid att det kommer en snart treåring inknalladnes vid 5:30 på morgonen som vill sova bredvid en och ha välling! Men det är bara att knalla ner och göra välling sååå tidigt! Men det gör jag gärna för lillbruden..

I fredags blev det tacosmys med tjejerna och Moster med familj. Lika roligt som alltid!  Sedan blev det Idol och var paff jag blev när LouLou åkte ut!  Det trodde jag ju inte!
På lördagen blev det lek,lek,lek och lite mera lek och en massa tvätt och lite plock för barn är ju helt otroligt att dra fra grejor!  Sedan var det hunden sissela mitt uppiallt! Jag fattar verligen inte hur man ORKAR ha både barn OCH hund på samma gång. Det är ju ta mig tusan ett evigt planerade! Hela tiden finns det att göra! Tvätta kläder,jackor,,galonisar och fruskost,lunch,mellanmål och kvällsmat!! Allt måste verkligen planeras,allt verkligen!
När kl var 14 så känndes det som att vi hade varit vakna i en halv evighet! Så Emelie var dundertrött,så vi la oss på soffan för att se på Lotta på Bråkmakargatan lite,men hon somnad jättefort och vill ni veta? Jag somnade nog lika fort! Var dundertrött så jag låg på soffan coh sov i 1 timme. Jättegött var det! Medan vi sov var Nattis hos en kompis och lekte. När jag vaknade så var det sååå KALLT så jag tände kaminen och åå så varmt och gött det blev! Sån vill jag ha hemma!! Och en diskmaskin! Och en tvättmaskin!! Tänk var härligt!
Nu hade vi ändå inga tider att passa men tänk på veckorn!! Det ska hämtas och det ska lämnas och hit och dit, och så ska man ju jobba med,hejåhå stressigt värre!!
På kvällen dök mormor upp med lördagsgodis till tjejerna. Vi åt potatisgratäng och kött till kvällsmat och åå så gott det var,det lyckads vi bra med!

På söndagen så var det upp i lagom go tid,sovmorgon tänkte jag! Yes!! Vi duschade,åt frukost och myste sen så for vi upp till osterian för att titta på tomtar,men det var inte öppet. Kl är ju 11:15,konstig! Men hallå!! Vinterid!!! Det hade jag glömt helt! Fattar ni! KL var bara 10:15! Pinsamt!! Och där försvann den sovmorgonen! Så vi åkte ner till moster och fikade medan vi väntade på att kl skulle bli 11. Kusin Malin hade varit ut på lördagen och var lite sliten,så hon sov när vi kom men det dröjde inte länge förren hon vaknade och kom ner varpå 2 glada tjejer ropade och tjohade MAAAALLIN!!
Snäll som hon är kom hon och satte sig i köket hos oss,pratade lite och vi bestämnde att de skulle följa med oss till osterian. Malin gick upp för att göra sig i ordning och tjejerna följde efter! Malin säger så klockrent: men vad är det här???
Stackarn..
Sedan bar det av till tjejernas mormor och morfar för att äta lite middag..
Så igår kväll när jag kom hem så somnade jag väldigt gott kan jag säga..
Men eftersom jag har världens goaste syskonbarn så var det heltskoj hela helgen.

I dag har vi haft planeringsdag på jobbet,vet inte vad jag ska säga riktigt,eftersom jag jobbar på 2 förskolor så fick jag åka imellan och det är ju inte direkt roligt men men det går..

En kul grej hände! Vi åt lunch på Aroy. Jag hade stoppat in det sista av maten i munnen och började tugga då kom HON som jobbade där och sa:är du färdig?
 JAG:aaa det är jag (med mat i munnen) och tjoff så var tallriken borta!! Jag hann inte ens svälja! Och det var samma för oss alla!  Vilken dålig service måste jag säga,man väntar väl tills alla är färdiga??
Dit lär jag nog inte gå tillbaka...

Nä nu ska jag fundera ut vad det blir för kvällsmat...


Kommentarer
Postat av: Mia

Wow vilken helg du haft. En riktig känna-på-familjelivet-helg. Jag tycker att livet KAN vara stressigt UTAN barn...men men så är det väl, man finner sig i sin situation och gillar den man är i!



Jag håller med om att prio på barnen kommer allt längre ner och det är såklart jättesynd för det är ju dom vi ska jobba med. Q och grönflagg och TRAS är jättekul men tiden finns ju inte så det tas ju av barnen så man känner ju att man gör halvdant jobb åt båda håll tycker jag. Man hinner varken det ena eller det andra ordentligt och det gör en frustrerad. Men vad ska man göra? Det är frågan.... Ja ja det är skönt att klaga lite och mer än att berätta läget för ledning kan man inte göra och det GÖR nog många... i varje fall vi...



Hoppas du kom på något gott till kvällsmat!

KRAM

2008-10-27 @ 18:20:42
URL: http://maias.blogg.se/
Postat av: sanna

kolla gärna in min blogg

2008-10-27 @ 18:34:06
URL: http://engen.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Hetta

Aroy suger, dålig service och en urusel bufè, när jag va där fanns det bara 2 saker att välja mellan, typ samma rätt, bara att den ena inte hade currysås.



2008-10-28 @ 08:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0