Full rulle

Nu är det äntligen helg och lördag. Och i vanlig ordning så har jag och Fröken Jennie varit på stan och fikat! Lördagar har liksom blivit den dag vi oftast träffas och fikar och tjötar. Sen så brukar det ju bli några besök i diverse butiker. Får se vad du tycker om vinet som jag tipsade om,Jennie!

Igår var det himla massa farande på vägarna för min del,först till Kinnarp och ett besök till rosa boden för att inhandla lite Cult,och vem var inte där om Jennie! Rödtottar får inte handla här! Men du då?! Sedan blev det ett infall att åka till Skövde för att köpa smycket och inte vilket smycke som helst!! Utan Efva Attling,vars smycken jag verkligen älskar!
Hope!



Love it!  Det ska få pryda min hals lääänge..
Sedan körde jag Broder med kollega till Hjo,för de skulle på fest där.När man själv har en bil med årsmodel 1998 som för övrigt inte har allför många tillval och knappar man kan trycka på så är ju in bil av årsmodel 2008 en hel vetenskap! Med alla moderniteter som den har,exempelvis GPS, broder visad mig hur jag skulle få igång den när jag skulle åka tillbaka och hämta den mitt inatten,Och visst de fatta jag men på vägen hem,då jag var helt ensam i bilen så visade Gps:en att jag skulle åka vi Skövde fast att jag skulle åka via Tidaholm.Okej tänkte jag! Får väl se om den kanske dirigerar om! Mitt i en rodell säger en röst som är väldigt lik Göran "Svennis" Eriksson,sväng höger,och dum som jag är så gjorde jag det! Då hamnade jag i KORSBERGA! Visste knappt att det existerade! Fan! Vart vänder jag nu???
Efter en hel eviget,som det kändes så såg jag en skylt:Tidaholm! Jippi! Och hem kom jag!
Det dröjer nog innan jag skaffar mig Gps,håller mig till papper och penna med hjälp av eniro!
Så kvällen spenderades hos moster med familj,men många skratt men det brukar det bli!
Hur blev det Manne Kom du hem eller blev det övernattning? "nyfiken"hihi
Vid halv ett bar det iväg till Hjo igen för att hämta nissarna,men denna gång slapp jag åka sjäv,fina Malin åkte med! Tack för sällskapet,fast på vägen hem somnade ju hon så gött,så gött men då hade ju nissarna kommit igång och tjötade så det stog härligt till!

Ikväll kommer Hetta,vi ska laga mat och dricka vin och bara tjöta. På menyn står kycklingpaj och till efterrätt kladdkaka!
Har inte testat denna varianten av kycklingpaj så det ska bli spännande. Här kommer receptet för den som är intresserad:

1 grillad kyckling
1 gul lök
3 dl skuren vitkål
1 tsk salt
1 påse taco-kryddmix
1 liten burk créme fraiche
1 dl grädde
1 smör/olja att fräsa lök och vitkål i
150 gram riven gratängost


Pajdeg

3 dl vetemjöl
125 g margarin
2-3 msk kallt vatten


Arbeta ihop degen och ställ den svalt en stund. Skär lök och vitkål i centimeterstora bitar och fräs tills det mjuknar. Tillsätt den i små bitar delade kycklingen, kryddor, créme fraiche och grädde. Rör om och låt puttra en stund.

Tryck ut pajdegen i formen (ca 25 cm i diameter) och förgrädda ca 10 min, 200 C. Häll i kycklingröran och strö över osten. Grädda i 225 grader i ca 25 min. Servera med en god sallad till.

Nu ska jag ta och städa lite,hejhej


Kommentarer
Postat av: Kusin malin

tack själv:) det var trevligt och åka med:) hade ju en trevlig pratstund på vägen dit om allt möjligt;P svarar istället för manne också;P han låg o sov när ja kom hem så blev ingen övernattning;P

2008-10-12 @ 22:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0