Varför


går helgen alltid så fort?
Trots att jag har varit ledig i 3 dagar så försvinner dagarna jättefort.  Denna helg har jag sovit ut rejält och det har varit helt underbart,att det kan vara så skönt att sova. Jag behövde verkligen det. Somnade på soffan i torsdags vid 17 tiden, vaknade vid 20 såg du är vad du äter och lyxfällan,sen hoppa jag ner i bingen och sov till 11:15 på fredagen! Gött!!

Fredagskvällen spenderades hos Moster å familj med Let´s dance,och det är verkligen roligt att se när de dansar,man blir lite sugen på att lära sig själv.

I går var det ju alla hjärtans dag!  Det hade jag inte tänkt på för fem öre förrens jag fick ett alla hjärtans dag sms av fröken M. Jag hade fullt upp! Var ute på en lång prommenad med Ingela på förmiddagen i det jättehärliga vinter vädret! Sen behövdes det handlas lite! Och i går var lördagen då jag skulle äta min absoluta favorit: CHIPS!!
Har inte ätit det på hur längesom helst så igår var det dags,Men vad hände då???
Grillchipsen var slut!!! Fanns bara olw och de vill jag verkligen INTE ha!!! Så det fick bli pepparchips i stället! Sååå besviken!!!
Sen så storstädade jag hemma,och det behövdes. Var ett tag sen! Jag dammsög,dammade,moppa golven,vattna blommorna,rensade i gaderobena,i byrårna. Så på onsdag ska jag till tippen och kasta massa bråte!
Det är så skönt när man har rensat ordentligt.

På kvällen kom Malin för vi skulle se Melodifestivalen och käka god mat OCH chips! Heja Måns och Heat!
De var klart bäst!! Tack vare Malin kom de vidare! Hahaha
Så kom Mormor förbi en sväng,tjötade som vanligt. Hon kollade i mitt fotoalbum som jag har gjort och säger så här:
Varför är bilderna så konstiga?
Jag: De är de väl inte!
Hon: Jo då! När jag gick i skolan fick man lära sig att ta ordentliga kort inte bara halva personer!!
Jag: Men fanns det ens kamera när du gick i skolan?
Hon: Hur jävla gammal tror du att jag är eller???
Malin: Men det är fint när man tar så!
Hon: Men tösa skulle va på andara sidan då hade det varit bättre!
Malin&jag:jajajaj
Vi skrattade en hel del åt detta samtal,kan jag säga!
Min mormor,det finns bara en sån mormor!

Sen kom Annelie efter jobbet och kollade på det sista av Mf.
Då Måns går vidare och ska sjunga igen så säger hon: Är det hans låt?
Malin och jag bara tittade på varann och jag säger:Det är klart att det är hans låt! Inte sjunger han nån annan låt!
Så himla kul!

I dag har det blivit Maxi huset för hela slanten! Jag hittade nya gardiner till köket och en ny duk. 2 tröjor skank ner med och ett halsband.
God lunch och roligt sällskap!

Nu är det bingen som gäller!

I morgon blir det jobb och sen en långprommenad efter jobbet..


Kommentarer
Postat av: Mia

Visst blir man nästan arg när man är ledig lite längre och så bara vips så har allt farit förbi och det är dags att arbeta igen... USCH! Ofta är det väl så att när man är ledig måste man SOVA för att sedan ORKA jobba, GOSH vad hemskt!



Kram

2009-02-17 @ 06:08:48
URL: http://maias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0