Farväl,älskade ledighet


Då var vadagen tillbaka
,fast bara för i dag,imorgon är jag ledig igen. Men det var en skön mjukstart tillbaka till vardagen efter all ledighet och sjukdomar. 
Men jag kan tala om för er att de var så segt att komma upp i morses,klockan ringde 6:30 men jag kom tillslut upp kvart över 7,och det är inte dåligt alls för att vara mig!

För i dag är dagen då denna donna ska börja äta en redig frukost innan det är dags att ge sig av på morgonen! I dag blev det en tallrik gröt,och jag är verkligen INGEN frukostperson,man kan faktiskt säga att jag avskyr frukost men det gick bättre än förväntat.
Det smakade gott,joo faktiskt!

Fick reda på en sak idag på jobbet,som inte var roligt alls,fröken L ska lämna oss! Min favorit,jag förstår henne verkligen men det är tråkigt,för jag kommer sakna henne jättemycket.
 Men jag önsker henne lycka till på den nya arbetsplatsen!

Var ju på bio i går och såg Australia!
Den var jättebra,jag är ju inte överdirvet förtjust i Nicole Kidman men hon var jättebra i denna film.
Den var spännande,rolig och romantisk men även sorgsen. Men jag tycker nog att det är en biofilm och ingen hemmafilm. För vissa filmer passar bara på bio och det gör denna,men se den,den var verkligen bra!



Nu ska jag steka lite kycklingfilé och göra en sallad till kvällsmat.

Ett mattips, pasta med crabbsticks sås!

2 vitlöks klyftor
250 g crabbsticks
2 dl creme fraíche
2 dl mjölk
2 msk olja
2 msk chillisås

Värm oljan,lägg i och bryn vitlöken. Lägg i crabbsticks,låt dem få lite färg häll sedan på creme fraíche och mjölk.
Häll i chilisås. Jag tog chillisås efter smak. Låt det puttra ett par minuter.
Jag tog tagalitelli pasta till.

På 10 min är det klart! Jättegott!

Glömde återigen att ta kort men jag ska bättra mig..

Nä nu väntar kycklngen.

Kommentarer
Postat av: Mia

Mmmm vad GOTT, det lät! Det ska jag prova...fast med räkor. Jakob är inte så förtjust i Crabfish men räkor borde väl bli lika gott?

2009-01-06 @ 08:42:05
URL: http://maias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0