Kl åtta hos mig

Sitter här i soffan nyduschad och trött. Och trött är bara förnamnet. Var hos mormor efter loppisen i söndags och hjälpte henne att sätta upp hyllor och fixa bokhyllan lite,sen satte jag mig i soffan och mormor säger:Du ser trött ut lilla Jessica! Jag är trött,jättetrött och hungrig. Ska jag bjuda dig på pizza säger hon. Nä det behöver du inte mormor lilla,jag ska gå hem och duscha och sen lägga mig och sova. Vem ringer på min dörr i dag vid 15 tiden? Jo mormor! Här kommer pizzabagaren säger hon! Då har hon varit och köpt pizza till oss. Va gullig hon är!
Jag vet att du är trött och jag vet att du inte äter ordentligt så nu ska vi äta pizza,jag tog en med annans!
♥ Tack snälla gulliga mormor ♥ 
Så vi satt och åt och pratade och det var ett bra tag sen vi gjorde det,mysigt!

Loppisen gick riktigt bra! Och roligt var det! Vi sålde en del faktiskt,inte överdrivet mycket men vi var helnöjda. Så det blir till att sälja om 2 veckor igen. Vid 11 kom Robban,Nattis och Emilie ner med lite kaffe och bullar,och det satt som en smäck! Nattis stannade kvar och hjälpte till,hon grejjade och donade och ställde ordning på grejorna. Så nästa gång ska hon följa med och grejja från början. Kanske hittar mer i källaren? Får ta en titt....

Denna vecka är det vfu vecka för mig. Känns lite smått konstigt att inte "jobba" utan vara studenten. Har svårt att komma in i den rollen men det funkar,sa till tjejerna på avdelningen att säga till mig om jag "jobbar" för mycket och inte är studenten. Men jag har så svårt att inte "hugga i" pch arbeta. Men det blir säkert ordning på det. Har iaf hamnat på en toppen förskola med härlig personal,helt min typ av kollegor och de verkar tycka detsamma om mig. De låter mig gå tider som passar mitt jobbschema,de tycker jag är snällt av dem. Det är tuffa dagar och långa dagar men det funkar,det måste det göra! Men det ska bli roligt att vara där i 2 terminer till och från, och vilka härliga barn! Så söta och goa! Detta kommer bli bra!

På söndag är det stockholm som gäller,vid 12 tiden far vi. Ska bli så himla kul att komma bort,har tagit kompledigt på måndag och det ska bli härligt. Koncert är ju inget man gör allt för ofta! Och Green Day är ju superbra! Lyssnar för fullt på nya skivan,kanon!

Men nu är det Ugly Betty som gäller för denna trötta donnan och sen är det sova sova sova...



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0