Rutiner,Tack!


Nu ska jag börja med veckomatsedel igen,detta funkar inte att ta dag för dag,nu måste det bli ordning på det. Man kommer annars lätt in i gamla vanor och det vill jag inte,så veckomatsedel får det bli! Vet inte ens varför jag slutatde med det,och nu är semstern slut för länge sen! Rutiner måste jag börja med och följa och jag har ju alla förutsättningar för att fixa det! Det blir ju perfekt med pluggandet,måste bara komma igång och inte skjuta upp det mer. Det ska ju inte vara så svårt eller?

Det funkar ju så bra med chipshelgen en gång i månaden och klarar jag DET då borde jag klara av att fixa till rutinerna! Skärpning fröken lilla!

Men över till nåt annat:
Fredagkvällen var en toppenkväll!

Prat,vin,god mat och härliga vänner,en fredagkväll som den bör vara.
Först var vi hemma hos Linda och drack gott vin och pratade massor och massa skratt blev det. Middagen på Mingus var supergod,jag gillar ju deras nachotallrik men det är inte chipshelg denna helg så jag fick hoppa över det denna gång men Mingushamburgaren var himla god den med.
Det var så skönt att bara sitta ner,bli serverad,och bara prata och skratt hela kvällen. Sådana kvällar gillar jag..
Mer av sådant tack!

Lördagen då?
Joo jag har putsat fönstren! Äntligen kan man säga! För de har varit hemska men det har inte varit läge på att putsa dem för de har renoverat så mycket utanför,men nu blev det äntligen gjort,så min lördag har varit värsta städardagen! Skönt när det är gjort,nu har jag bara förådet i källaren kvar för nu ska jag sälja bröten!
Och sen så har det blivit lite fika med kaffe och lite paj..
 
Och i morgon ska jag kika ner och titta på backlucke loppisen,tänkte att jag skulle sälja där om 2 veckor. Det är jättekul att sälja faktiskt,jag är inte mycket för att köpa på loppis men sälja gillar jag!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0