Jo,men varför inte?

Tiden verkligen flyger förbi och jag,vad gör jag?
Inte mycket alls faktiskt,är sjukskriven för tillfället,tyvärr.
Förra veckan så hände något väldigt konstigt med ryggen,jag fick kramp i hela ryggen och tappade andan,på jobbet när jag skulle lägga mig.
Sedan dess så har jag haft så fruktansvärt ont. Fick hålla mig hemma på tisdagen,då jag inte kunna röra mig.
Var hos sjukgymnasten på onsdagen för att se om hon kunde hjälpa mig och jag fick strecha ut ryggen och detta gjorde ont nåt så in i bängen! Och som vanligt så väntar jag ju in i det sista på att gå till doctorn.
Tänkte som vanligt  att det går  över,kan ju inte sitta i hur länge som helst,liksom.
Men helgen gick och värken ville verkligen stanna kvar.
Så det var bara att ringa jobbet och säga att jag inte kom på tisdagen,utan fick gå till doctorn istället.
De blir snart tokiga på mig på jobbet!!
Minns inte hur en karensfri månade känns längre..
På tisdagen så går jag iväg till läkarnen och han känner på ryggen och jag gör ett ÅÅÅÅÅÅ och han säger:
Detta är inte bra,du.
Jasså??
Han´s bedömning är att jag har en inflammation i ryggraden,hur man nu får det?
Men så är det.
Och jag kände lite lätt redan på måndagen att jag inte skulle kunna jobba resten av veckan,för vissa dagar kan jag inte ens gå ordentligt,så jag hoppades väl ändå att han skulle sjukskriva mig de 2 dagar(ons,to) jag skulle jobba under veckan,Men man vet ju aldrig.
Så jag blev rätt paff att han sjukskrev mig ytterligare en vecka,frågade faktiskt om det var nödvändigt.
Ja svarade han hekt enkelt,eventuellt en till kan du räkna med.
Vaaa??
Så jag hoppas verkligen att efter nästa vecka att det har gett med sig så jag kan jobba igen....

Är så less på att vara hemma nu,väggarna kommer allt närmare,usch.
Tar ALLA chanser på att komma ut,blir knåpp annars.
Så i dag har jag varit med Milli och Co på konstrunda. Vi var lite överallt faktiskt. Fikade på Islanna,som hade en helt underbar god morotskaka! Var ute hos Löwing och tittade och jag säger bara:snark,snark,snark!
Så tråkigt med alla dessa djur! Det var en enda tavla som jag tycket var något att ha,jag är definitivt inte en expert på konst men har man sett en räv så har man sett en räv!
Jösses,men smaken är som baken,den är delad.

Och i morgon så är det Påskafton,jag är inte på det allra bästa humöret så en hemmakväll med mys i härliga människors sällskap blir perfekt. God mat och dryck!
MEN en sak slog mig precis,jag måste kolla på min medicin hur den går i hop med ett glas vin eller 2. Men min tur så passar det väl absolut inte, Men det är faktiskt ok det med,får skratta lite ändå!
Jag minns faktiskt inte vad jag gjorde förra året på Påsk,är inte det konsigt då??


                                                        
                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0