VeCkA 4

av yrsel,huvudvark,nackont och axelvark har paborjats. Att det inte kan ge sig,men jag ska ju tillbaka till lakaren pa fredag men ska forsoka fa en tidigare tid om det ar mojligt.

Jobbade i torsdags och fredags men madde inte alls bra,kandes som jag var full hela dagen,hihi
Igar madde jag inge bra och pa kvallen hade jag sa ont i huvudet sa jag visste knappt va jag hette.
Sa jag ringde och sjukanmalde mig igar kvall. Sa att jag stannar hemma hela veckan,och att jag hor av mig pa mandag da jag har ledig dag,forhoppnings vis sa kan lakaren klura ut vad det ar for fel pa mig och att jag sedan mar battre och kan jobba igen.

Annars hander det inte sa mycket,orkar inte.Sover och sover och sover,Mitt hem,min borg sager man ju,men for tillfallet ar det mitt hem,mitt helvete har kanner jag. Vaggarna kryper inpa mig och jag kanner mig instangd,forsoker ta prommenader for att fa frisk luft med det blir inga langa,det snurrar i huvudet aldelles for mycket. Men jag forsoker ialla fall. Men det  kunde ju vara varre,jag blir snart battre ska vi se.
Men om inte detta forsvinner snart sa blir jag knapp!

Na nu far vi forsoka se det fran den ljusa sidan aven om det ar jobbigt for tillfallett..

Linssoppa ar ju smarrigt,de funderar jag pa att gora en dag i veckan men jag behover handla hem lite for det ekar i kylskapet. Helt tomt ar det.

Linssoppa

1  gul lök
1 msk olja
1 st purjolök
1 liter vatten
2 st grönsaksbuljongtärningar eller motsvarande mängd fond
1 burk 400 g, krossade tomater
4 st potatisar
2 dl röda linser
1 msk färsk eller 1 tsk torkad basilika
vitpeppar
(salt)


Gör så här

1. Vitlöksyoghurt: Låt yoghurten rinna av i ett kaffefilter i ca 30 minuter. Om du använder matyoghurt behöver den inte rinna av.

2. Blanda sedan med pressad vitlök och gräslök.

1. Soppa: Skala och hacka löken. Fräs den i oljan tills den blir glansig. Skiva purjolöken och låt den fräsa med löken ett par minuter.

2. Häll på vatten, buljongtärningar och tomatkross. Skala och tärna potatisen och lägg i soppan.

3. Låt småkoka i ca 10 minuter. Lägg i linserna och koka i ca 10 minuter till.

4. Smaka av med basilika, vitpeppar och eventuellt salt. Servera med en klick vitlöksyoghurt i varje sopptallrik.



Har aven massa vitkal hemma sa jag tankte ta mig i kragen och gora
coleslaw..

Coleslaw

2 dl matyoghurt
1 msk fransk senap
1.5  tsk salt
vitpeppar
3  st grovt rivna morötter
0.5  l strimlad vitkål

Gör så här

 Vispa ihop yoghurt, senap, salt och lite peppar. Rör ner morötter och vitkål.


Visst har jag mycket att gora med min tid for tillfallet,hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0