Efter 16 mil


så kom vi hem.
Mormor.Malin och jag begav oss mot stan vid 9.45,när vi närmade
oss banken så
hade de tekniska problem och höll stängt under förmiddagen,
just då jag verkligen behöver dem!
Ni kan ju alltid prova att åka till Tidaholm.
Tidaholm???

Men
sagt och gjort,vi åkte till banken i Tidaholm,där de var lite osäkta på
om de kunde hjälpa mig men efter många om och men,telegon samtal hit och dit,
så fick jag till slut den där lilla lappen jag behövde.
Sen var det bara att åka tillbaka mot Falköping igen,men då var hungern stor
så vi stannade och åt lite innan vi for vidare mot Vara.
Väl där så var det fortfarande lunchstängt,så
vi satt i bilen och pratade och både Malin och mormor blev smått
oroliga att jag börjar bli lite galen,jag tror att jag ser och höt folk som inte finns.
SÅ de fick sig ett par härliga skratt.

När de väl öppnade igen så var det dags att hämta nya pärlan.
Bad lite generat om ursäkt för besväret,varpå försäljaren tyckte att de inte alls
var något att be om ursäkt för.
Ja nu borde det vara som det ska sa jag,hahaha.
Varpå han säger:det är bara ett lite problem...
VADÅÅÅ??
Jo det står Kia motors på lappen,det ska stå Hedin bil.
OOOOOkejjjj????

Vi kan tyvärr inte ta emot den tror jag,men jag ska ringa och kolla.
Vad innebar då detta tror ni??

Jo,det innebar att det var bara att leta upp närmasta bank och böna och be att de kan fixa detta!!
Näää,egentligen så får vi inte ändra en sådan här när det är utfärdat på ett annat kontor.
Då säger jag med gråten i halsen:
Meeeen,jag har varit i Falköping,Tidaholm och nu är jag här,går det inte att göra något??
Jag ringer Tidaholm och pratar med dem,sa han.
De sa att de va ok att jag fixar detta!
TAAAACKKKKKK!

Jösses,sicken lättnad!
Mormor och Malin satt i bilen och när jag kom ut så gjorde jag bara
ett segertecken!!!

Vi har verkligen skrattat mycket i dag...
För det är ju inte så konstigt att något sådant här skulle hända just mig...
Inte konstigt alls

Så för att gör en lång resa kort,
JAG FICK MED BILEN HEM!!!
Vilken känsla med en helt ny bil...





Kommentarer
Postat av: Marie

Den var så fin också, din lilla Kia!!! De kommer få plats mycket loppisfynd i den från Värmland. HAHAHAA

2010-06-30 @ 22:35:40
URL: http://marielejon.blogg.se/
Postat av: Hetta

Viiisa en bild jag vill se nuuu! Nunununuuu, grattis;)!

2010-07-01 @ 09:10:07
URL: http://hetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0