Lchf gratäng






2 rättikor
4-6 champinjoner
2-3 dl grädde
 1/2 purjolök
1 pkt bacon
3 dl riven ost


Skär rättikorna till runda skivor,låt den koka med grädden ca 10 min,lägg sedan i en ungfastform.
Lägg över purjolöken,champinjoner,bacon och avsluta med valfri ost ovanpå.
In i ungen 1 h
200 grader.

Servera med en god sallad

Hätta kom förbi i går kväll och hade hittat detta recept och det var supergott,smakade som en vanlig potatisgratäng men med lite extra sting!
Prova den!!

Borde kanske börja ta lite kort på maten så ni får se hur det ser ut?

I dag har jag verkligen känt at min Pollenallergi,det var evigheter sen jag hade så ont i ögonen och så som jag har nyst! Jösses,känner mig helt slut,faktisk.Får bli en tur till apoteket innan jag far i väg till jobbet.
I morgon blir det en sväng till gymmet och sedan fika med Linda.
Och jobb så klart.




Kommentarer
Postat av: Hetta

Lite mer cred vill jag ha! Bacon och svamp va ju min egna idé;) haha

2010-05-31 @ 16:14:36
URL: http://hetta.blogg.se/
Postat av: Marie

haha.. men jag trodde inte du ville ses på onsdag? Du kan la smsa om du vill och orkar ! vore kul! :)

2010-05-31 @ 21:03:33
URL: http://marielejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0