Sovrummet


Som jag skrivit i tidigare inlägg så har jag haft många tankar kring en fondvägg i sovrummet och har inte riktigt kunnat bestämma mig om vad jag velat ha. Så jag tog Kian o drog till Skövde och närmare sagt Rusta. Där tittade jag,funderade och slog till! Plötsligt händer det!

Där var en tapet som jag fastnade för och chansade på att det skulle bli bra. Då sovrummet var mörk,mörk lila och grått tidigare så var denna tapet ett rejält lyft för rummet.



Som ni ser så är fönsterkarmarna gråa och ser hemska ut när man jämnför med den vita väggen till höger. Det är målat kring fönstrena i sovrummet och vardagsrummet. Tur att A tänkte på det,det hade jag nog inte gjort förren allt var klart.
Och så här blev det efter att jag,Svägerskan,A+S vart där inne och målat och tapetserat.



Vitt på 3 av väggarna och en fiiin fin fondtapet som jag är super nöjd med! Det var ett bra och snabbt köp!
På dessa bilder finns dock inte taklisterna uppsatta men det gör de nu,och det gjorde verklien pricken över i:t.

Jag vet knappt hur många liter vit färg det gått åt,sovrummet är målat 3 gånger,vardagsrummet 4 gånger,köket 3 gånger,hallen 2 gånger.

JAG vill inte måla på flera år igen! Usch!
Visst det är roligt men efter nästan 3 veckor av målning och samtidigt jobba så tar det väldigt mycket på krafterna. Nästan Varenda ledig tid spenderades med en pensel eller roller i handen.
Skönt att det är gjort nu känner jag,det blev verkligen så mycket mer än vad jag trodde.

Jag har haft otroligt mycket hjälp av broder o svägerska,av A och hennes S. Hade aldrig blivit färdig i tid om det inte vore för dem.
De var alla här en söndag och fixade golv och målade medans jag var på jobbet!
Förvånad och glad när jag kom o såg alla här,trodde bara broder var här och fixade det sista med golvet.

TACK!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0