...Kålsoppa...

Tog mig i kragen och tog en promenad, och vilken halkig sådan! Herregud, vad halt det är ute och blött! Men jag hick stel som en pinne och tog mig en rejäl runda, och en sväng in på Willys, där det blev prat ned både Maggan, Milli och en förälder från jobbet. Maggan sa: Är du som fin pappa eller?!? Pratar med alla!! :):):):)

Gjorde en insats och gjorde en Kålsoppa när jag kom hem som blev riktigt god!

Vitkålsoppa 4 pp/ portion

200 g. Vitkål
Ca 300 g. Nötfärs 10%
2 St. Morötter
1/2. Purjolök
2 msk. Tomatpure
1. Buljong
Salt/peppar/grillkrydda/paprikakrydda/vitlökskrydda/ spiskummin

Stekte färsen, la sedan i purjo,morötter o vitkål o blanda runt. Hällde sedan i 1 liter vatten, buljong och Lät det koka ca 15 min.

Åt en tekaka till...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0