Söndag

Sitter bänkad framför nya serien Firman o funderar på hur jag ska få i mig dagens sista 7 pp.

Var o handlade i dag vilket jag totalt avskyr men tyvärr är det ett måste..
Men jag ska laga en ny rätt varje vecka har jag bestämt mig för. Och i dag blev det Fläskfile med Ädelost. Blev jättegott!

Milo var här för en klippning o passade på att låta henne vara provsmakare. Hon gav ett gott betyg, till både fläskfilen o efterrätten.

Fläskfile med ädelost
4 portioner
7 PROpoints/port


500 g. Fläskfile
1tsk. curry
2.st paprikor
2 msk. mango chutney
2,5 dl Matlagningsgrädde Max 7%
75 g. Ädelost Max 30%
1.st Banan

Skär fläskfilen i bitar, bryn lätt i stekpannan, lägg sedan i en ungfast form. Skär paprikorna i små bitar o stek på i stekpannan, häll på grädden o mango chutney o curry. Låt puttra några min å häll sedan över fläskfile. Strö över osten o in i ugnen på 250 grader tills osten fått fin färg.

Servera med ris.

Efterrätt:
3propoints

2 dl frysta hallon
2 1/2 dl floursocker
2 ,5 dl kvarg 10%

Blanda allt i en bunka o mixa, servera genast! GOTT!




Kommentarer
Postat av: Milo

Det var såååå himla gott Jessica!! Tack för det!!

2012-01-31 @ 12:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0