Hitta andra sätt?!

I bland undrar jag vilka miffon det är som som "styr" här i Falköping. Läste i gårdagen tidning att 400 lärare har protesterat mot ekonomiska indragningar i skolan. Bra gjort! Heja er!

Och i dagens tidning så läser jag att kommunalrådet Ulf Eriksson (C) säger att lärarna måste hitta andra sätt att jobba! I vilken värld lever han i eller?! Inte i den värld där lärarna jobbar heltid som alla andra, men alla andra kan lämna jobbet på jobbet, alla andra jobbar 40 h/vecka medan lärarna jobbar 45 h/vecka. Och räcker de 5 extra timmarna till tror ni?
Klart som tusan att de inte gör!
Ett föräldrarsamtal tar inte alltid sina utsatta 30 min, utan ibland längre, planering, måluppfyllelse, rättning, hört talas om Läroplanen?
Hur ska man få en bra kvalitet på skola eller förskolan (som är i liknande sits) när målen höjs, mer krav och jobb läggs på läraren men ingen mer tid till att se till att allt uppnås följer dock inte med. Hur ska lärarna hitta andra sätt och jobba?
De krökar och böjer sig redan i 120 grader..

Hur många gånger har man inte hört att fasen va gott lärarna har det, påsklov, sportlov, ect och ett jättelååååångt sommarlov!
Men majoriteten som säger så fattar inte att de loven jobbas in, alltså 45 h/vecka. Skulle vilja veta hur många fler timmar som jobbas men som inte får synas?

Nä det är fanimej dags att alla som jobbar inom skola och förskola sätter ner foten, och det är dags att politikerna får en rejäl dos av verkligheten!!

Det är inte en bil på Volvo som ska monteras ihop i skolans värld, utan det är våra barn, vår framtid!
Hur tror ni att de mår i den här världen?
Det är grunden till ett fortsatt lärande, som det leks med.
Barnens framtid...

Ursäkta om jag låter snurrig, jag är trött. Ska snart hem o sova gott!
Men usch va irriterad jag blev nu!

Jag kan gärna ta med några kollegor så kan de få höra!




Kommentarer
Postat av: Gabbi

IDIOTER! på dom bara!

2012-03-29 @ 18:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0