Vem drog ur proppen?

I måndags kväll när jag satt här i soffan så kändes min vänster arm konstig,den bara domnade bort. Trodde att den hade "somnat" för de kan ju fötterna göra. Men så på tisdagen kändes den fortfarande konstig!  Underarmen och handen svullnade upp! Skitknepigt! Men jag reagerar som alltid: det var ju konstig men det ger sig väl. Men det gjorde det inte. Fick göront i hela armen på kvällen! Och jag menar GÖRONT!  Men som vanligt:Det ger sig! Men icke. I dag så domnade underarmen och handen fortfarande och svullnade. Armen och handen var iskalla,fanns ingen värme alls på den!  Kunde inte hålla ett barn i handen på vår utflykt på jobbet. AJAJAJ! När vi kom tillbaka från utflykten så var både arm och hand såå svullna och bortdomnade! Då sa Kollega M: Det kanske är en propp! Jag; Nä det är det väl inte! Då slog det mig att min svägerska sa det i tisdags!! Kollega I: Ring sjukvårdsupplysningen och fråga! Då dunkar ju mitt hjärta så de bara knackar och blodtrycket var väl uppe i taket!! Aldrig,tänkte jag,det går ju över!  Jag hade ju lovat Emelie att jag skulle komma med fika till henne efter jobbet. Så jag for dit och fikade.Tänkte att jag ringer väl inte dit,hellre ont ett tag till. Men det blev bara värre och värre!  Så jag ringde!! De misstänkte att jag hade fått en propp i armen!! Då skakade jag rejält!!! Va fasen gör de med mig då????
Då går de bara runt i huvudet på mig,jag är avskyr ju att gå till läkaren och speciellt om det är AKUT som hon sa på sjukvårdsrådgivningen!!! Fick en tid rätt så snabbt! Vem ringer jag,nån måste ju följa med!!?!! Men det fanns absolut ingen tid att ringa någon!! Shit!! Men ok,jag är 27,jag måste palla det själv,men fasen va skraj jag var på vägen dit! Tandläkare och läkare=skräck!!
Satt i väntrummet ett tag kände hjärtat banka,trodde de skulle banka loss eller nåt! Men sen var det dags! Läkaren drog och slet,klämde och stack mig. Han hittade INGEN propp! Jippi! Men vad fasen är det för fel då??? Joo mina vänner, Senhinneinflammation! Hur man nu får det! Men ont gör det! Lite jobbig att gå runt och känna att armen är bortdomnad nästan hela tiden! Fick pencillin,men börjar det knastra i armen så skulle jag direkt uppsöka läkare! Snacka om att jag lär gå och lyssna efter! Herregud!!! Fattar ni villken kväll jag har haft!!!  Jag är helt slut,så nu ska jag lägga mig och kolla på Mikael Persbrant och försöka glömma denna hemska kväll!!

Uscha....


Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, vad otäckt med din arm. Men vad skönt att du fick reda på vad det var. Hoppas den snart blir bättre. KRAM

2008-11-05 @ 20:25:11
URL: http://maias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0