Ledig lördag...


Efter denna vecka så var en ledig lördag precis vad jag behövde. Har somnat i soffan på kvällarna hela veckan,har varit helt slut. Men efter måndag så hoppas jag att de trappas ner rejält!  Orkar faktiskt inte mer nu,jag ger mig inte i första taget men nu börjar kroppen och humöret säga ifrån. Rejält med...
Men det är 16 arbetsdagar kvar tills semstern börjar,alltså om 21 dagar åker jag till London! Längtar faktiskt till semestern nåt så ofantligt mycket! Ska bli så himla skönt. Jag och Mormor ska åka till Tyskland på semstern med! Har inte varit där på 8 år nu så det ska bli så roligt. Att träffa Eika,Bernad och alla andra. En roadtrip alá mormor. Alltid lika roligt.

Mormor och jag var på pingstkyrkans second hand i dag med Anneli och Malin. Är ute efter ett mindre köksbord och tänkte att de kanske fanns där,och det gjorde det men det var fullt med fläckar och visst kan mna måla om det,men jag vet inte,men det var halva priset, så 75 kr hade det kostat,, Får fundera tills på tisdag,då de har öppet igen. Sen åkte vi till Kinnarp för att kolla på hus,ja eller utvändigt iaf. Och det va så roligt,vi åkte för att leta upp en gata och vi hittade den inte. Vi som har bott där hur länge som helst. Speciellt mormor. Haha.Så jag fick ringa Pia som bor i kinnarp,och hon fick sig ett gott skratt,för vi hade ju träffats innan på second hand. Med henns hjälp så hittade vi det och ja,det behövs en hel del jobb,synd för det kunde ha varit helt perfekt. Men så är det. Medans vi letade så pratar mormor om folket som har bott i vissa hus och fasen va vi skrattade.

Mormor säger så här: Om jag hade varit yngre så kunde jag ju hjälpa dig att renovera!
Jag säger då: Men så gammal är du ju inte, Jag har ju räknat med att du ska fixa trädgården när jag köper hus.
Hon säger då:Jaa det kan jag göra,då kan vi plantera,morötter,potatis,lök,gräslök ja massa gadsaker, Planera blommor längs huset!
Då säger jag:Men så mycket?
Hon: Ja det är klart.
Jag: Vad händer den dagen du kanske inte kan ta dig fram utan en rullator eller rullstol då?
Hon: Ja du...
Jag säger då:Då får vi sätta motor på rullstolen så du åtminstånde kan klippa gräset!
Mormor:ja jävlar va roligt det hade varit!
Fasen va vi skrattde,de hade varit en syn,mormor åka som en dåre fram och tillbaka på gräsmattan.

Hon har sina speciella sidor men Hon är underbar när man tänker på det,min mormor..




Sista dagen på kulan är gjord och avklarad. Med gråten i halsen så var det en jobbig dag för oss alla igår. Ville ge dem varsin present,ett minne från mig. Lite tårar i ögonen blev det allt,dessa tre underbara kvinnor har ju varit mina kollegor de sista 3 och 1/2 åren,så är med sorg i hjärtat som jag får lämna dem. Hade varit lättare om det hade varit frivilligt att lämna dem men så är inte läget i detta fallet och det gör det tufft. Men jag kommer träffa dem ändå,får hämta Emelie lite oftare bara,hihi.

Vi hade vårfest/avslutning fest i tisdags. Och att säga adjö till alla barnen var inte lätt. Vi fick kämpa järnet för att inte gråta,det gällde även föräldrarna. Vi fick så fina presenter av barnen, och många hejdå kramar. Kommer verkligen att sakna denna góa arbetsplats,med alla góa människor,

   

  
  

Så fina presenter och många dessutom,plus att vi har fått presenter att dela på,ett stort fat med olika kaffesorter och tesorter,choklad,kex och ost. Sen fick vi en tillbringare som såg ut som en kossa full med godis. VI har blivit riktigt rörda det sista,gråten i halsen hela tiden verkligen.

I morgon är det jobb som gäller 9:30-17:30.
Men i kväll så ska jag flöta med en ciabatta med skagenröra..

Hejjdå

Kommentarer
Postat av: Mia

Fin bloggdesign!

2009-06-15 @ 05:31:45
URL: http://maias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0