vill ha...

                                 image14


det är ett sånt fint bord!

Jag gillar ju det bord jag har men vill ändå ha detta!
Får se hur det blir med det.

I går hade vi julmys på jobbet, det var så roligt, barnen var så spända inför kvällen. Många av dem kom utklädda till tomtar,Lucia och peppakaksgubbar!
De var så fina!
Och de sjöng så fint, ja nästan alla iaf. Vi fick varsin present,och jag fick två för att jag slutar efter jul! Fy,det vill jag ju inte,men det kan ingen göra nåt åt!
 Tack för de fina presenterna!

Föräldrarna var så glada och positiva, de tittade på vårt Q-projekt kollage som vi har och de var intresserade att veta mer, det var verkligen kul, för normalt så frågar de inget, några gör det är klart men de flesta bryr sig inte.
Jag fattar inte hur man inte kan bry sig, det är ju deras barn det handlar om. Vad de gör på dagarna på
förskolan,men för många så är vi personal mer sedda som barnvakter och inget
annnat! Om man vill ha en barnvakt så får man anställa någon privat och inte en
person som har gått tre och ett halvt år på högskolan och
flera hundratusen kronor i studieskulder!
Det retar mig,många vill inte veta vad deras barn har gjort på dagarna,
bara om de har ättit eller sovit.
Tänk om folk visste hur mycket tid man som personal lägger på att lära deras barn.
Sen finns det de föräldrar som bara vill att man ska ägna sig åt enbart deras barn.
Hur ska det gå till när jag har 20 barn till att se till??
Det är så egoistiskt att bara tro att det är deras barn som ska göra saker, rita,pärlat,gjort pyssel, mm,
man hinner inte riktigt att göra alla dessa saker med 21 barn på direkten, men det är svårt att
förstå! Konstigt!
Ditt barn missar ingenting!
Om du jobbar i en affär inte tusan hinner du med 21 kunder på direkten eller?
Det spelar ingen roll om jag har en bajsblöja att byta, ett barn som är ledsen i famnen och flera barn som springer runt,självklart så kan jag stå och prata med dig i en kvart,för jag har ju inget annat att göra!
Egoistist är vad det är...

Sen finns det så  helt underbara föräldrar som förstår att man inte alltid har tid, att deras barn får pyssla i morgon,
tänk om alla kunde vara sådana!
Som ser helheten,verkligheten.

Jag älskar verkligen mitt jobb men i bland så vill man bara ta och tala om för föräldrar vad man egentligen vill
säga men detta är ett service arbete så det 'är bara att vara trevlig pch glad.

Men i det stora hela så är det helt underbart att gå till jobbet, roliga arbetskamrater,härliga barn och föräldrar.

Marie:
va roligt att det går så bra med dina kurser och att du nästan är färdig med dom!
JÄTTEKUL OCH BRA GJORT!!
Kram på dig!

Nu borde jag diska lite men jag lär väl sitta här ett tag till..

hejhej



Kommentarer
Postat av: Mary

Åh, tack! blir så himla glad. Jag har verkligen kämpat denna gången så.. KÖP bordet om du vill!! =) Unna dig det, som en julklapp eller så! =)
Puss sötnos!

2007-12-12 @ 22:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0