Kesoplättar

blev min kvällsmat i dag!
Var lite skeptisk till det men det var jättegott!

2 ägg
1 liten burk naturell keso
3 msk dinkelmjöl (jag tog grahamsmjöl)
lite salt

Jag gjorde den första lite för stor men de andra gjorde jag lite mindre i storleken och det blev kanongott. Jag hade ingen sylt hemma så jag blandade i lite frusna hallon i smeten,mumsigt
Denna rätt kommer att återkomma i mitt hem,enkel,nyttig och går fort att göra!
Tog tyvärr ingen bra bild,,,

I dag har det varit en lungn  och lite knasig dag..
Har varit en sådan dag på jobbet då allt går fel,jag var virrig från de att jag kom till de att jag gick hem!
Som vid lunchen skulle jag hälla upp mjölk till ett barn och tar glaset i handen och häller mjölken på handen i stället för på glaset,och snacka om att det blev ett enda stort asgarv runt borde,för det är ju sååå roligt när fröken spiller!
Jag sa fel namn till fel barn,aa de har varit en helknasig dag iaf.
Sedan hämtade jag Emelie på förskolan,nyvaken och härlig.kännde knappt igen tösa för när hon är nyvaken hemma så är hon sååå sur å grinig men i dag på förskolan så var hon jätteglad och go!
Hon hade pratat hela dagen om att jag skulle komma och hämta henne! Hon e så go,hon brås på sin faster,hihi
Sedan var de fritids för att hämta Nattis. Men jag måste bara fråga,Är det bara jag som tycker att dessa förbannade barn stolar är helkassa att knäppa???
Jag blir lika irriterad varje gång,så efter att ja försök i ca 10 min så sa ja:Emelie får sitta på din kudde Nattis och du i fram för snart så kastar jag ut den här pip pip stolen!!
Tjejerna bara skratta....

Sedan bar de av till mössebergsbagarn och köpa fika.

Så nu sitte jag här och  kollar lite recept på bröd,tänkte börja baka själv.Brödet i affären är ju så lessamt! Har hittat några recept som verkar ok,men jag är ju ingen höjdare på att baka så de lär väl bli ett äventyr..

Någon mer än jag som ska till parken i morgon på 80-talsfest?


Nä nu ska jag plocka i ordning innan det är dags för bingen..

hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0