2 december

Äntligen har snön kommit tillbaka! JAG ÄLSKAR SNÖ!! Det blir så fint ute då,men framförallt så blir det ljusare ut och det är ju aldrig fel! Men om det blir som det brukar så är den bort tills på  måndag,För det är nämligen så att det brukar komma snö innan jag fyller år för att sedan försvinna och komma tillbaka efter dagen D! Får se om hur det blir med det,men nu vore du gött om snön var kvar tills efter jul,sen kan den försvinna för gott.

Så var det det här med jul..
Om jag säger så här:nästa år hoppas jag verkligen att jag INTE är hemma utan ligger på en strand någonstans och dricker goda drinkar.För julen ar inte varit än och jag är redan trött på den. Ska inte julen vara en tid då man ska vara vänner och bara mysa med varann,inte ska man gnälla,vara irriterad och allmänt sur och tråkig? För då fösvinner väl det roliga/mysiga/härliga med julen? Som en ICKE julmänniska så tycker jag att det är det helt absurt ,hysterin kring julen! Dyra julklappar,många julklappar,vart ska vi vara,hur ska vi göra då?? Barnen får så mycket julklappar så de vet knappt vad de har fått,är inte de helt galet? Men sen ska jag inte ljuga,det är en av de bästa stunderna på julafton när barnen får sina julklppar av tomten.Deras blick när tomten kommer in! Det är så mysigt att se,men hysterin,den gillar jag inte!  I min  famlij så har vi slutat byta julklappar och det här så skönt ska jag säga er! Varför ska man köpa massa saker till människor som har allt? Det man inte har,det köpter man sjäv. Vi spelar ett spel istället! Man köper för max 100 kr var. Vad och hur mycket man köper för avgör man själv,köper man 1 eller fler paket det är också upp till en själv. På julafton så lägger man alla paket på ett bord eller golv,sen så tar man en tärning. Slår den och får man en 6:a så får man ta ett paket,sedan går man laget runt tills alla klappar är utdelade. OM det skulle vara så att någon blir utan paket så får den ta ett av den som har flest. Så har vi gjort,för att alla ska få ett. Sedan så ställer en person en äggklocka på valfri tid och sen så får man slå tärningen igen och får man en 6:a så får man ta ett paket från någon annan. Så går man lager runt till klockan ringer. Då får man behålla de paket  man har fått. VI tar inte paket från någon som bara har ett paket. På så vis får alla ett paket.
Detta är jättkul att spela! Prova det!

I dag har det varit möte på jobbet sen jobb i barngrupp sen möte igen,så har dagen sett ut mellan 9-19. Så nu blir det att hoppa in i duschen och sen sängen och Stieg.

I morgon blir det jobb och sen hem och städa lite sen blir det  fika med Linda och Pernilla på stan. 
Sen så jobbar jag på torsdag med sen är jag ledig fre/lö/sön och det mina vänner är helt underbart!!!

                                                                
   












          

Kommentarer
Postat av: Marie

Håller med, hela grejen med jul försvinner tack vare en massa osämja. Helt otroligt!

2008-12-03 @ 11:14:10
URL: http://porrmary.blogg.se/
Postat av: Mia

Å jag, jag är ju en riktig "julekvinna". Jag älskar julen men inte för julklapparna utan för allt annat. Jul för mig är att pyssla med kransar, blomsterarrangemang, baka julgodis, baka lussekatter och pepparkakor, tända ljus och fika och titta på julkalendern mm, mm. Jag får inte glömma all julmat heller som är SÅ god. Vi gör precis som ni att vi har en lek på julafton både i min släkt och i Jakobs...ungefär samma lek men inte riktigt. Sen köper vi EN personlig julklapp till någon för lite mer. Vem vi ska köpa till drar vi lott om. Det blir inte alls dyrt då.... barnen köper vi till men eftersom vi bara har så många barn i släkten så blir allt helt överkomligt! Massa Kramar till dig från MIG

2008-12-04 @ 06:20:07
URL: http://maias.blogg.se/
Postat av: Mia

eftersom vi inte har så många barn i släkten- skulle det stå!



Osämja är aldrig roligt....jag hoppas att det löser sig för dig och alla berörda.

Massa kramar igen!

2008-12-04 @ 06:22:30
URL: http://maias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0