God fortsättning..

image22
Tack syster för kortet!


Då var det dags för ett nytt år och nya äventyr.

Nyårsafton spenderade hos storebroder med familj och hela klanen var så klart med!
Vi satte oss vid ett fint dukat bord och njöt av en trerätters måltid!
Det var verkligen gott!
Tack för det!

En rolig sak: det finns tre hundar i klanen som är väldigt rädda för smällare och raketer (inte roligt alls) och en av dem hade lagt en överaskning i badrummet!
Jag skulle besöka huset, då såg jag ett en av hundarna hade bajat på golvet, jag gick då in för att tala om för broder att det låg skit på golvet på toa,nä sa de och trodde inte på mig! Jo för fasen det är sant! Efter att de hade kollat att det stämde (för jag kan skoja ganska friskt om saker, så ibland tror inte folk mig) så gick jag in till vardagsrummet för att sätta mig i soffan där min pappa sittter (och han har en tendens att höra halva meningar bara) varpå jag säger: ni trodde mig allt inte att de va bajs på golvet?!
Varpå min pappa säger: var det en en hundarna?
Jag:Ja det hoppas jag verkligen att det var!
Pappa: va?
Alla asgarvar!!!
Jag:ja inte faan skiter folk på golvet!
Pappa: Men det fattar jag väl!

Det var väldigt roligt om man var med!
Vi fick oss ett par goda skratt!
Tolvslaget började närma sig,det är dags att räkna ner!
I vanlig ording så blir lilla jag nödig,varje år samma sak!
Kan du fatta?!? Inte klokt!
Men roligt hade vi, men vid ett taget åkte jag hem, jag skulle ju börja jobba 7:45 på nyårsdagen!

Det var den segaste dagen i hela mitt liv tror jag,två barn på hela dagen!
Kom hem vid kvart i tre och tänker, jag tar en kopp te och sätter mig i soffan lite, efter en stund så spinner hjärnan vidare,lägger mig ner i soffan,bara i fem minuter. Vaknade kvart i sex på kvällen! Händer ju aldrig mig men va gött det var!

Jag tycker faktiskt att det är lite läskigt går tiden går så fort, känns som att man inte riktigt hinner med.
Det finns så mycket som jag vill göra men tiden bara rinner i väg, hur ska man ändra på det?
Jobba måste/vill man  för att kunna leva, tänk om man kunde ta hela lönen och bara åka vart man vill och inte behöva tänka på något annat än att bara ha det riktigt gött! Men sådan är inte verkligheten! Men jag skulle inte vill byta bort mitt liv, bara kanske ändra vissa saker som att istället bo här i min fina lägenhet som jag verkligen trivs i så skulle jag vilja ha ett litet hus,inte stort typ 3 rum och kök med öppen spis, någon som vill sälja sitt kankse? haha!
Skulle vilja att alla problem försvinner,man kan inte leva ett problemfritt liv och det begär jag inte heller men om saker fortsätter som det gör nu så lär vi väl inte ha mycket kontakt i framtiden, Tråkigt är vad det är men hur ska man kunna hjälpa när man inte vill bli hjäpt!  Kan inte tvinga mig på och det vägrar jag,men synd är det,att det skulle bli så här det kunde jag aldrig tro som barn men men tiderna och människor förändras,vad förlorar man? varann? vems är felet? bådas?kan man skylla på något? på varann? har jag gjort något fel? säkert,men vad?
Det är omöjligt att svara på vi ser säkert olika på saken! Känner att jag orkar inte bry mig,jag kanske inte vill bry mig,har kanske nog med mitt eget,jag vet inte.
Önskar jag kunde se framtiden och veta hur det kommer att gå för dig,men vill jag det? vet inte. Jag är inte föräldern,inte den som ska bekymra mig.
Tiden får visa alla svaren.

Flickorna!
Grattis till lägenheten!
Tycker att det är jättekul för er!
Säg till om ni behöver ha hjälp med något!
skit i alla ledsamheter och försök gå vidare,det är inte lätt men det går,fråga mig jag vet.
Kraaam!


Kommentarer
Postat av: Johanna Björk

hej på dig.

tänkte bara slänga in ett tips i din blogg.
har du hört talas om gratisbio.se en sajt där
du samlar poäng genom att klicka dig runder på
olika sidor och välja att få nyhetsbrev. du får
poäng för detta och samtidigt som du får poäng
så stiger det för att du ska kunna få gratisbio
checkar hem i brevlådan. om du satsar på stort
kan du som jag samla in stora poäng och när du
väl samlat ett antal kan du beställa presentkort
på en massa affärer som kicks hm vero moda stadium
och de andra stora kedjorna i sverige. själv har
jag nu lyckats skrapa ihop till present kort för 1200 kr på kicks och 500 kronor på dinsko. så jag
tycker du ska bli medlem med.

genom att ange mig som värvare så får du redan
75 poäng från start. denna månaden har du även
chansen att på deras sida vinna en iphone och
mobiler och modell bilder av dig själv. gå med.

ange mig som värvare ; uniqa
här är länken till sidan ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

2008-01-03 @ 21:02:29
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: Mia

Glömde svara på din kommentar innan vi åkte... men nu så är vi hemma igen efter en vecka i Egypten, närmare bestämt Hurghada. Det har varit så skönt så! Du verkar ha haft en trevlig och "hundbajsig" nyår hi hi... Hoppas det du tänker på blir bra snart. Du verkar bekymrad. Extra kram till mig från dig!!!

2008-01-05 @ 13:11:04
URL: http://maias.blogg.se
Postat av: Mia

Mmm vi var faktiskt hela 11 stycken som reste ihop. Jakobs släkt och familj! Vi hade förhållandevis bra väder men det var ju alltså vinter i Egypten så den där superhettan man ibland kan känna när man åker utomlands fanns inte.... Har du msn jessica? jag har! Skrev min mailadress däruppe så om du har msn, och vill adda mig så gör det, men känn inget tvång. Kraaam

2008-01-05 @ 16:13:05
URL: http://maias.blogg.se
Postat av: hanna

Babe! Hur står det till igentligen, blir ju orolig ju för dig?!? Ring om du vill tjöta av dig...

bamsekram!

2008-01-05 @ 22:57:29
URL: http://hannahlj.blogg.se
Postat av: Hanna

HEJ! Min gullefjun;)
Vet du hur man svarar tillbaka på de medd jag får som tex du skrev till mig O nu vill jag svara på??? Helt nollställd när det gäller sånt..heeee

Första! GRATTIS till jobbet (måste ju firas)
Andra! Vad har hon nu hittat på för nåt dumt??
Tredje! Jobbar fredag kväll sen dagtid lör & sön så vi får allt hitta på nåt, du kanske kan komma till mig???
Fjärde! KRAM
Fjärde!

2008-01-08 @ 17:55:16
URL: http://hannahlj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0