Fotografier med en massa historia

Satt och tänkte häromdagen, när min morfar gick bort så sparade jag alla hans fotografier men har aldrig gjort något med dom. Jag kom på idén att jag skulle sätta in alla i ett fotoalbum.
Jag visste inte riktigt vad jag gav mig in på för det fanns hur mycket kort som helst!!
Men ge upp?? Aldrig!

Jag rev fram lådan där korten ligger i och började kolla,fanns ju kort på folk jag inte hade någon aning om vilka de
är men då mitt upp i allt så ringde de på dörren och vem var de??
Jo,min mormor,hon som vet vilka människorna är!!
Perfekt!

Så vi satt ett bra tag och gick igenom korten och gamla brev från Tyskland! Det var verkligen kul!
Eftersom min mormor och morfar skilde sig när mamma var liten så var det kul att se kort på dem tillsammans som ett par. Så timmarna den här kvällen har gått fort.
Vi har verkligen en intressant historia på morfars sida,om jag säger att  vi har släktband till Lindbergs släkten, där en viss Målle ingår,är det någon som förstår vad jag menar?
Väldigt intressant kan jag säga,fick en del roliga berättelser av mormor. 
Ska till Göteborg v 30 och hälsa på Nina,då tänkte jag höra om min faster Solvig är hemma från värmland.För jag skulle vilja kolla på hennes fotografier på pappa från hans barndom och framåt,har tyvärr inte mycket sådana kort på honom från den tiden! Bara det kort som han hade hemma på honom och han syskon som Solvig bad mig ta hand om nu när pappa inte finns i våra liv länge. Då ska jag låna de kort hon har och göra kopier på och sätta in i album och göra fint.
Saknar min pappa väldigt mycket,trodde inte man kunde sakna någon så fruktasvärt mycket så det nästan gör ont...

Så nu ska jag ta tag i alla mina kort som jag har,så de blir ordning och reda på dom och framförallt framkalla mer kort,har nästan inga nya  på de jag tycker om! Har insett hur mycket  fotografier betyder när man inte kan se personen på fotot längre..

Imorgon så skall  min nya byrå som jag köpte för 100 kr på second hand hämtas och sedan målas men först så ska jag handla lite inför vår lilla myskväll på jobbet,sedan ska de jobbas ett par timmar sen ska de mysas med kollegorna sedan ska de hem och målas!

På onsdag är jag ledig!
Jag har verkligen haft 2 sköna veckor nu,med många timmars jobb men bättre utspritt!
Har varit ledig heela helgen,och det har varit helt underbart. Hade en myslördag med mamma,först min jättegoda hemmagjorda lasagne,sedan på kvällen blev det vitt vin och räkor,det var jättemysigt! Sitta å äta gott,dricka gott och bara prata,det är sällan vi gör det men nu ska det bli ändring på det!

Sitter och lyssnar på Brolle jr nya skiva,den är hur bra som helst! Har haft på den hela kvällen! Bara svenska låtar,jättefina..
Rekomenderas varmt..

Om jag skulle ta och hoppa i säng,har fullt upp i morgon!

hejhej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0