Alla helgons helg

Då var denna helg slut den med,den flyger i väg när man jobbar.  Så nu sitter jag här lite frusen med armvärk och funderar på en varm dusch men den lockar inte än iaf. I går när jag kom hem från jobbet så hade jag en massa saker som jag hade tänkte göra,som att diska,städa och plocka lite men icke sa nicke. Sätter mig lite ett par minuter,tänkte jag.Sagt och gjort,kl var 14 då sen så slog jag upp ögonen vid 16:30 igen! Jag stenslocknade verkligen! Jag var sååå trött. Men gött var det,kan jag säga. Plockad på mig lite varma kläder,mössa och vantar och begav mig till minneslunden för att tända ett ljus och lägga en krans för min älskade pappa och min älskade morfar. Det var så vackert där,så rogivande. Ett lugn. Tror att pappa hade tyckt det var fint. Fick frågan om jag visste när fars dag är,nä sa jag och då kom det över mig att pappa inte finns här hos oss,så man inte kan gå hem till honom med rakhyvlarn han alltid ville ha,och bullarna. Saknar honom otroligt mycket.. 
Det kändes skönt att gå till minneslunden och "hälsa" på honom lite.

Genomfrusen begav jag mig hem med lite Donken mat,för jag var riktigt hungrig och lika trött som innan,och sen så var det längsen jag åt sån mat,så jag unnade mig själv,efter maten blev det soffläge igen till Svensson,svensson började då la  jag mig i sängen och somnade direkt,efter jag hade pratat med Elin. Men i dag var jag riktigt pigg när klockan ringde 04:00. Ovanligt för att vara mig! Upp och gjorde mig i ordning,ut tidigt för att skrapa rutorna på bilen,men Mormor gav mig  en grej man lägger på rutan som suger åt sig frosten/isen så det inte kommer på rutan,och det fungerade! Jag behövde bara skrapa sidorutorna! Helt underbar! Mormor,ibland är du bara bäst! Så den kommer pryda min bil hela vinten!

Imorgon börjar en ny vecka med nya tag,min 8:e arbetsdag isträck börjar med utvecklingsamtal med chefen. Svårt det där,med vad man ska säga eller inte..  Sen så börjar jag jobba 15-23,upp på tisdag med ett pass mellan 8:30-18:30. Men jag är ju ledig på onsdag,och jag längtar såå,då ska jag bara vara ledig och fika med Linda.Sen så jobbar jag torsdag sen så är jag ledig fre-sön!! Tjoohoo
 
Hanna!!! Vi måste boka biljetter eller???? Lördag??

Änligen så kom jag ut på prommenad i kväll,med Ingela.Jätteskönt! 

Lägger ut bilder på de jättefiina blommor jag har fått,de söta tomtarna jag köpte. Och kransen till pappa.

      

       


Kommentarer
Postat av: Hetta

Hihi vilka gullia tomatar, sånna jag tycker är fina! Blommorna va med fina.



Jättefin krans. Kändes bra att vara där uppe på nåt sätt.

2008-11-03 @ 08:42:33
Postat av: Hanna

Herregud jag har insett jag behöver dom tomtarna!!!!!! NU tack;)



Vad fint blommorna var och kransen lite tårögd



Japp jag fixar biljetterna!



Bamsekram H!



2008-11-04 @ 15:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0