Ny vecka,nya tag


Då var det måndag igen..
Helgen går aldelles för fort som vanligt men jag har jobbat så denna helg gjorde det inget. Men I LÖRDAGS då var det 70 års kalas i Mölndal som gällde. Vår faster fyllde som sagt 70 år.
Vi åkte runt  2 och var framme lagom vi halv 4,och där fanns hur många kusiner och kusinbarn som helst. Man visst knappt vem som var kusin eller inte. Vårt älsta kusinbarn är ju bara 2 år yngre än mig! Hihi
Så det var bara till att presentena sig och tala om vems som var ens förälder och på så vis koppla i hop det hela. Det var faktiskt ganska så roligt,men samtidigt så är det ju himla konstigt att man har hur mycket kusiner som helst och man vet inte ens hur gamla de är och knappt vad de heter! Men mycket blev uträtt under kvällen.
Vi blev bjudna på italiensk buffé,med massa goda rätter och bröd. Kaffe och massa god fika!
Vi köpte en korg fyllde med ost,chocklad,korv och massa godsaker till henne. Och en mjölkkanna som såg ut som en ko,det var ju inte svårt att lista ut vart den korgen kom ifrån..

Det var en superlyckad kväll med massa skratt och härliga människor och jag fick hem min tavla som jag har väntat så på, ska jag bara lista ut vart den ska hänga,i köket eller vardagsrummet?

Snart är det dags föt lite lunch innan jag börjar jobba kl 15. Men det blir en lung dag,för vi har APT på skolan idag.
Annars så har jag pluggat för fullt i dag,har gett mig fan på att inte komma efter,ska inte bli sittande kvällen innan och plugga utan det ska vara framförhållning på det hela!
Så nu har jag suttit och läst "kan man lära sig bli lärare" och det går bra,känner att jag har det lite förspänt ioch med att jag har sådan erfarenhet. Det kommer nog att gå bra det här,hoppas jag iaf....
Känner mig faktiskt lite mer positiv denna vecka...
Killarna som renoverar balkongerna i mitt hur tror nog inte att jag gör något annat än sitter på häcken hela tiden..
Haha....

Nä nu måste jag hoppa in i duschen så man är lite fräsh på jobbet...

hejjdå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0