Sista


...semsterveckan är påbörjad. 4 veckor har gått så himla fort men det känns som att jag har varit ledig ganska så länge.Men på måndag drar det igång,men nu är det fortfarande semester!

Kom hem från Torsby i går kväll. Det har varit så himla roligt,mycket skratt har det blivit.
Syster Marie och jag begav oss dit i tisdags,vi mötte upp vår faster Solveig och hennes man Roland i Edsvalla för att gå på Auktion. Och jag har varit på så mycket auktioner med min pappa så att gå på en till känns inte som att de skulle locka men syrran älskar allt som har med loppis,auktioner och second hand att göra.Men väl där så var det bara nya saker som de sålde! Inga gamla saker överhuvudtaget! Oj vad det fanns att köpa. Faster köpte ganska så mycket så Roland fick gå till bilen med grejor flera gånger.Jag köpte en matta till hallen,en sådan där med stjärnor. För en jättebillig peng! De som är ganska så dyra annars.Syrran hittade en hel del hon med.

Sedan bar det av till Torsby och Huldas gamla stuga,där Marie påstår att det spökar....
Men vem vet...
Och ja Marie,vi hörde båda ljudet av skrapade naglar som du sa...

Vädret ar ju inte det allra bästa men det var så gött att bara vara,inte ha massa planerat..
Men vi begav oss till Selma Lagerlöfs Hem,Mårbacka.
Det var så vackert,ett sommarparadis. Vi gick rundvandringen inne i huset och allt var kvar precis som när Selma levde.Häftig var det...

 
 

 
 

Solveig skulle på lördagen sälja lite saker på loppisen i Granevik, så vi åkte dit för att kolla in detta och Marie skulle fynda,men väl där så försvann Roland direk och Marie försvann som ett skott,där stog jag kvar helt ensam.Och jag som inte gillar loppisar. Men jag drog en repa förbi alla bord och grejor till förbanelse,sen gick jag till Solveig och hjälpte henne att sälja istället! Ganska roligt faktiskt! Jag sålde ett och annat åt henne,hon fick sålt för nästan 2000 kr och de var inte dåligt.
Marie kom tillbaka med det ena efter det andra,hon gjorde en del fynd till sin nya franska inredning shabby cheak eller nåt sånt. Så hon gick ett par vänder och fyndade medans vi sålde..



Och sicken tur med vädret vi hade,det var varmt och SOLEN kom fram,så nu är det  2 hela regnfria dagar på semstern! Det var väl inte illa att de kunde bli sol i  2 dagar!?!

Jag säger så här: Fasen detta är första sommaren i hela mitt liv som jag inte har blivit solbränd!
Roland svarar då: Men då har du ju chans till det i dag!


När jag har varit hemma så har det varit regn varje dag verkligen! I 4 veckor,men vi hoppas på bättre väder denna vecka!
Men va fasen det är semster och man slipper gå till jobbet,man slipper att passa tider och det är underbart!

På lördag är det MadonnA!!!
Tjojoo!!

hEjJdÅ

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack, det känns väldigt skönt med det beskedet men än är det ju tyvärr inte över och om 8 månader ska jag dit igen... Men att allt var ok NU, känns helt underbart och jag går på små moln nästan =)



Håller helt med dig om vädret, hemma har det inte varit soligt utan solen har man fått på andra ställen isåfall... Ska du på Madonna??? Vilken grej! Konserter är underbara! Kram

2009-08-04 @ 06:46:37
URL: http://,maias.blogg.se/
Postat av: Berta

Jag vill med gå på Madonna!!!



=)



Verkar som du hade det bra i Värmland, det va du värd sötnos.

2009-08-04 @ 09:46:01
Postat av: Din syster

Haha.. jaaa, de spökade faktiskt!!! usch...



Shabby chic, sök på google, snyt som faaan!



jag älskar dig. puss & kramar!

2009-08-04 @ 19:21:27
URL: http://marielejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0