2 veckor går fort..


Nu var det ett bra tag sen sedan jag ägnade tid åt bloggen,men tiden har liksom bara runnit i väg,det har
varit semster i Sälen,göteborg,shopping,låånga prommenader och en helt ny kost med veckomenyer!
Vart ska jag börja?

Sälen var helt underbart! Äntligen kom den efterlängtade ledigheten! Som jag har längtat!
Kom dit på söndagen,OCH lägenheten som vi bodde i var såå fin!
Ljus,stor,bastu,och utsikt över bergen! Såå fiint!
Jag är ju ingen skidperson så det blev inga skidor för min del men många låånga prommenader,mys,och massa skratt!
Vi åt gott,drack gott och hade det hur gött som helst! Vädret var så bra,inte särskillt kallt! Det enda som var lite tråkigt var att det inte fanns så mycket snö som jag trodde att det skulle.
JAG RAMLADE! Fattar ni?? Vi skulle gå och åka pulka på kvällen och jag höll pulkan i handen och Emelie ropade på mig att jag skulle vänta så jag stannar vänder mig om och känner att jag åker bakåt! Min tanke var:vad är det som händer??
Helt plötsligt så ligger jag i en snövall!  Jag började asgarva,Robban frågade vad jag höll på med,Nathalie asgarvade och Helena frågade om det gjorde ont någonstans och Emelie kom fram och sa högt:Jessica ramlade,hahahah!
Herregud va vi skrattade! Men det är ju så pinsamt när det händer så man kommer ju upp rätt så fort! 
Men ingen skada skedd..
Vi gick till backen för att åka pulka och jag kunde fortfarande inte fatta att jag ramlade när jag stod still....
Fasen det är rätt kul att åka pulka,faktiskt!
På torsdagen var det dags att åka hem igen..

På lördagen åkte jag och Malin till Göteborg,för att hämta min nya tv-bänk hos Nina!  När vi kom fram så hade Nina lagat mat till oss,det var precis som om hon läste mina tankar,för jag sa till Malin i bilen att jag var hungrig! Så när vi hade attit så åkte vi till Mölndal för att kolla på möbler,Nina ska köpa ett vardagsrumsbord och ville ha smakråd! När vi kom in i affären så såg jag ett glasbord och säger: Jag skulle aldrig köpa ett glasbord det är ju värdelöst! Nina svarar då; det ör ett glasbord jag ska köpa! Malin och jag tittade på varann och började skratta! Lite pinsamt men vi skrattade gott åt det!
När vi skulle bära ner tv.bänken så säger jag å Malin att den är såååå lätt! För den var lätt att putta,men när jag och Nina lyft så orkade vi knapp den! Men vi löste det och fik in den i bilen! Kvinnor kan! Oj vad vi slet för att få ner den till bilen!
Men nu står den så fint här i vardagsrummet,nu fattas bara bordet och vitrinskåpet!
Min nya tv.bänk--->        

I söndags var det storhandling till nya veckomatsedeln,och jag har lyckats riktigt bra denna vecka,men jag måste säga att det känns som att jag äter precis hela tiden! Frukost,Mellanmål,Lunch,Mellanmål,Middag. Hela tiden verkligen!
Tänk,jag som knappt har ätit 2 gånger om dagen innan ska äte 5 gånger om dagen nu!! Det är en omställning kan jag säga!  Men i veckan har jag ätit en massa god mat,nyttig men framförallt det går snabbt att tillaga!
I söndags och måndags blev det lååånga prommenader med Ingela. I går valde jag att vara hemma och fixa lite,och tur var det för min kusin Nettan som jag inte har pratat med sen jag var liten ringde mig! Jättekul,verkligen!
I dag började jag dagen med lite gröt och sedan blev det städning och rensning hemma! Sen så var jag och Helena på tippen med min gamla byrå och massa annnan bröte! Skönt att bli av med!
I morgon så ska jag till Åsa efter jobbet,sen blir det en prommenad på eftermiddagen!
På fredag så jobbar jag 8-13 sen börjar jag 21 igen. Men kl 19 ska vi ut med jobbet och avtacka Linda som har slutat hos oss.
Lördag jobbar jag till 11 sen har jag faktiskt inget alls planerat! Sköönt!
Söndag jobbar jag igen..
Så jag har att göra!

Denna veckas veckomatsedel ser ut så här:

Söndag:
Lunch: Sallad
Middag:Potatis och fetaostgratäng
Måndag:
Lunch: Potatis och fetaostgratäng.
Middag:Kycklingfilé med mandel och ris
Tisdag:
Lunch:Kycklingfilé med mandel och ris
Middag:Ingefärskryddad biff
Onsdag:
Lunch: Ingefärskryddad biff
Middag: Fisksoppa med pepparot
Torsdag:
Lunch:Fisksoppa med pepparot
Middag: Kräftskjärtar och rotfrukter
Fredag:
Lunch:Kräftsjkärtar med rotfrukter
Middag:Färs och rotfruktgratäng

Nu blev det ett långt inlägg,det var inte meningen men här kommer några bilder från Sälen om ni orkar titta!

    
Man  får sitta trångt.                                 utsikt                                                 

 
Prommenad                                             Vårat kök

     
Sissela                                                          Sälen
     
Sele? Det borde jag ha,hihi                      Kvällsutsikt från lägenheten

    
Pulkatime                                                   After ski

Jag kom längst! Suddigt men fräckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0