Plugg



Proffessionalitet: innebär i det allmänna språkbruket att göra något på ett fackmässigt godtagbart sätt. Det är att vara skicklig och få ekonomisk ersättning för det man gör.

Lärarproffessionalitet: en lärare har lärarkompetens när han/hon har en pedagogisk grundsyn, olika värderingar, god attityd och reflektions-förmåga. Läraren ska ha ämneskunskaper, kunskaper om utrustning och struktur. För att en lärare ska ha lärarkompetens krävs det att han/hon har praktisk-, kognitiv-, didaktisk- och sociala kompetenser.

Nu ska jag bara få ner detta på ett a4 ark med mina egna reflektioner om hur en lärare ska vara. Får se vad min studiegrupp har för tankar kring detta,jag vet ju hur jag tycker att en bra lärare ska vara.
Detta är min stora svaghet,att skiva ner och få det att låta bra,inte upprepa mig. 
Och referera till litteratur,käre barn!
Men jag antar att jag bör blir bättre på detta ju längre tiden går....

Nu ska jag läsa lite till innan maten är klar och jobbet kallar kl 17. Men i morgon innan jag ska till skolan så måste jag ta tag i livet här hemma med,dammsuga!!!


hejjdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0