Då var det gjort

Proverna är tagna och jag väntar med spänning på resultatet. Vore helt underbart att få svar på vad som är fel på mig,för något är det,det känner jag. Om detta prov är negativt så skulle det bokas in i tid hos farbror doctorn och undersökningarna ska fortsätta,vill verkligen få ett slut på detta nu. Satt på vårdcentralen i 2 och en halv timme! Fy va segt ,men nu är proverna tagna och det gick bra men sen var det bara raka vägen hem för att hämta väskan och i väg tll sjukgymnasten. Här går det undan.
hejåhå! Att vara sjukskriven är fasen inte det allra lättaste!
Pratade lite i telefon när jag kom hem men sen somnade jag i soffan och sov till 18:30,vaknade lite tilloch från men jösses va trött jag var och är,precis HELA tiden. Hade det varit sm i sovning så hade jag iaf fått guld/silver eller brons! Hahah

Är på G att jobba igen efter att ha varit sjukskriven i 4 veckor.Vet knappt vad jag känner inför det men men det ordnar sig.
Det som står i agendan för helgen är jobb.Annars blir det lungt för min del.

Hittade recept på något som låter lite speciellt men är nog väldigt gott,som jag ska pröva på!
Nästa helg satsar jag på..


Tacolasagne

   1 påse nachochips
    300 g nötfärs
    1 st vitlöksklyfta 
   1 påse tacokrydda
   1 st purjolök
   1 dl oliver, med pimiento
   225 g tacosås, mild
   400 g tomaterkrossade
   2 dl lätt crème fraiche
   2 dl riven ost

1. Sätt ugnen på 225°. Lägg nachosen i en form. Bryn köttfärsen och blanda i pressad vitlök och tacokrydda. Fördela köttfärsen över nachosen.

2. Ansa purjolöken och skölj den. Strimla purjolöken och halvera oliverna och strö dem över köttfärsen.

3. Blanda tacosås med krossade tomater. Fördela såsen jämnt över purjolök och oliver. Rör crème fraiche så att den tunnar sig, tillsätt eventuellt 1 msk vatten. Bred crème fraiche över tomatsåsen och strö till sist på den rivna osten.

4. Grädda mitt i ugnen i 25-30 min.







Dag 11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0