Jag har ju bakat bröd!




3 ägg separerade
1 dl (85g) philadelphiaost
nypa salt

Gör så här
Vispa äggvitorna med nypa salt, hårt.
I en separat bunke vispa philadelphiaosten med gulorna och ev. tillsatser.
Vänd försiktigt i gulorna i de vispade vitorna.

Klicka sex Oopsies på smord bakplåt och baka i
150 graders ugn ca 30 min.

Provsmakade och kände spontant att de inte var
speciellt goda,men gav det ett nytt försök
dagen efter och få
var det supergoda!
Tur att jag provade igen

Nä nu ska jag äta lite mat innan jag far till jobbet och
i dag blir det gårdagens middag:

Köttfärsgratäng

Jag använde mig av fläskfärs,lök och svamp
Gjorde en sås av creme fraich,lite chillisås
och oliver

Lite ost ovanpå och in i ungen
på 200 grader tills osten
fått fin färg.

Serverade med en sallad
fetaost.roccola och
lök


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh vad det var roligt att kika in här igen... MASSOR att läsa och det känns som du sprudlar av energi och glädje... och det smittar visst av sig på mig =). LCHF låter spännande, har hört talas om det lite grann innan. Lycka till! Kram

2010-06-08 @ 07:03:20
URL: http://jakobochmiashus.blogg.se/
Postat av: Marie

happ.. men de fick man ju inte smaka på!!!!!!

2010-06-09 @ 02:07:51
URL: http://marielejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0