OnSdAg


I måndags var systeryster här på lite fika,eller rättare sagt hon hade med fikat. Jag är värdelös på att ha fika hemma. Kaffe och te det finns alltid men inget fika.
Flera olika sorters kakor,var det. Hon bakar bra den där systern.
Mamma kom förbi en sväng med,härligt.

Jag därimot lagade lite mat till oss. Båda två såg mest lite skrämda ut då jag drog fram både det ena och det andra ur skafferiet. Maries blickar är inte nådiga i ett sådant ögonblick.

Det som hamnade i pannan var:

Köttfärs
Gul Lök
Vitkål
Röda linser
Krämig Koksmjölk
Lite krossade tomater
Salt
Peppar
Spiskummin



Trots att de var otroligt misstänksamma mot min improvisation så tycket både mamma och marie att det var jättegott,de tog faktiskt om båda två!
Det är ju ett bra betyg!


Fredagens vinkväll var så rolig!
Vi åt god mat från Wokstugan,drack gott vin.
Sedan blev det en massa prat,skratt mer god dryck och massa gott att tugga på.
Vi dansade,pratade och skrattade hela kvällen tills de 3 småfulla fröknarna for hem.
En sådan kväll varanan månad är inplanerade.

Börjar inte jobba förren kl 18 i kväll,så vad händer i dag?
Fram tills nu så har jag tvättat håret,tagit på kläder,borstat tänderna och druckit kaffe.
En händelserik förmiddag,man undrar ju var eftermiddagen erbjuder??
Är faktiskt helt slut efter gårdagens arbetspass 7.30-19.
Helgen kan inte komma fort nog...

I morgon ska jag testa ett nytt recept tänkte jag,
är ju inte överförtjust i pasta men denna sås verkar supergo.







Kommentarer
Postat av: Marie L

Det var riktigt gott med kålen faktiskt! tänkte köpt kål på willys idag men dom e ju så stooora!!



du är bäst på att laga mat!! <3

2010-10-27 @ 15:06:57
URL: http://marielejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0