Köttfärssoppa på Lejon's vis

Blev så fruktansvärt sugen på soppa i dag! Och så fick det bli. Jag använde mig av:

430 g köttfärs
5 potatis
4 morötter
1 röd lök
2 nävar blomkål

Började ned att dela potatis o morötter i lagom stora bitar. Kokade detta med en köttbuljong och löken. Brynde färsen i stekpannan, kryddade med vitlökspeppar, chilli, ingefära och paprika.
Hällde sedan färsen i grytan o även i med blomkålen och lät de koka ca 10 min. Tog i en matsked tomatpure, 1 tsk röd curry pasta Och redde av med lite mjöl, ca 1 msk.
Strödde över lite piffi allkrydda, grillkrydda, salt o peppar.

Enkelt, fruktansvärt gott o det gick väldigt snabbt att göra! Blev kryddigt och gott!

Fick ut 4 portioner och
9 i propointsvärde/ port

Åt soppan med 2 rostade mackor, mums!

Nu ska jag ta lite kaffe o krypa ner i soffan o se en film, inget promenad väder i dag inte, REGN!

Ska ju på Zumba i kväll, så jag har inget dåligt samvete för det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0