M.u.m.s

Om du tar 5 dl florsocker, 2 1/2 dl kakao, 2 tsk vaniljsocker, 1 tsk salt och blandar detta med 4 st äggvitor i en skål, och du v.i.s.p.a.r med elvispen till du har fått en kladdig smet så får du otroligt goda och kladdiga kakor.
Du tar en matsked och k.l.i.c.k.a.r ut smeten i högar på en ungsplåt klädd med bakplåtspapper. Hur stora du vill ha avgör du själv. Jag har fått ut allt mellan 18-28 kakor. In i ugnen ca 8 min på 175 grader, och låt svalna på plåten. Ha i dem lite längre om du gör väldigt stora.

Jag vet att jag har skrivit detta recept tidigare MEN nu så smälte jag ner en blockchoklad och la på kakorna och gjorde dem dubbla, då J.Ä.K.L.A gott!!


Smeten är 44 pp och chokladen 14 pp.
Fick ut så kakan blev värd 3 pp/kaka.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/362825/images/2012/pic_506a17719606ee2bb30fdd2a.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0