tjena.

Hittade ett recept på Kycklinglasagne som verkar gott:


Ingredienser

1 schalottenlök
1 vitlöksklyfta
250 g fryst bladspenat
4-5 soltorkade tomater inlagda i olja
1 msk smör
5 dl färdig ostsås, Kelda
1 krm nymald svartpeppar
1 förp färska lasagneplattor (200 g)
1 påse fryst salladskyckling (250 g)
1 dl riven lagrad ost

Till servering: blandad sallad

 Lasagnen tar bara 15 min i ugnen. Frysta grillade kycklingbitar, färdig
ostsås och färska lasagneplattor är några av ingredienserna som
förkortar tillagningstiden.

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225°. Skala och hacka lök och vitlök. Tina spenaten
och dela den i mindre bitar. Finhacka tomaterna.
2. Fräs lök, vitlök och spenat i smör 2-3 min. Rör ner tomater, ostsås
och peppar.
3. Varva lasagneplattor, kyckling och spenatsås i en smord ugnssäker
form. Avsluta med spenatsås och riven ost. Grädda mitt i ugnen
ca 15 min. Servera med blandad sallad

Kanske skulle testa detta!

Sitter och kollar på grey´s anatomy, riktigt bra! blir nog inget bröllop....

Idag slutade jag tidigt, så gött. Har fått en massor med saker gjort, städat bytt gardiner i köket, gjort lite jukderkorationer i några krukor, jag blev jättenöjd!
Heldag i morron 7:30- 17...
Jääteeelåång dag, men har man bara kommit upp ur sängen så är det lungt.
Vi julpysslar för fullt med barnen på förskolan, de är så duktiga.

Efter jobbet då ska jag till nahalie med co och fika!
Nä nu ska jag hoppa i säng å kolla på heroes!

God natt sov så gott och vakna tort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0