Rätt eller fel?

Sitter här helt trött i huvudet,har varit på möte med chefen idag för att gå i genom min lön som jag anser är helt fel! Sedan April så har jag fått fel lön,även denna månad fast de handlade bara om 4 timmar. Jag har fått extra utbetalingar i 3 månader nu och börjar funderar på att någonstans måste det vara fel! Satt å kollade igenom mina lönesspec och fick inte ordning på nåt,som en sak jag såg,att när jag jobbade storhelg och har inte fått storhelgsersttningen! gwrrr!!!
Fattar inte vad felet är men min chef vet inte vad jag menar kan vara felet,men som jag ser det så jobbar jag ungefär lika mycket varje månad och visst så skijer sig ob ersättningen sig varje månad men inte så mycket att man börjar fundera på vad som är fel. Det handlar om några timmar hit och dit,så så stor skillnad på lönen kan det inte vara,men men jag kanske har fel men då är det ju ingen vitts att jobba över i ca 30 h mär jag får ungefär samma då som när jag bara har jobbat 23 h övertid. Men chefen skulle kolla igenom min lönespec får se vad som är fel eller inte fel.Men det var som jag sa att bättre att kolla igenom det än att jag ska ligga vaken på nätterna och fundera på det,men samtidigt så vill jag ju inte ge min chef merjobb men det måste ju kollas upp,och är det så att jag har fel då tänker ju jag absolut inte fortsätta jobba som jag gör,aldrig i livet! Då räcker det ju att jobba typ 25h övertid och sen e det bra! ajaj det ornar väl till sig,men det är så lessamt...

I går var jag världens hurtbulle! Efter mötet på jobbet så hämtade jag sissela och vi gick i väg en riktigt lång prommenad,det var så gött och när man har en hund med sig så går det liksom lättare på något vis! Så jag tänker ta men henne ut på en lång prommenad  varannan dag,man kommer liksom ut,inga ursäker!
Var sedan duktig och gick hem duschade och lagade mat,och laga mat nuför tiden i detta hem är sällan.
På kvällen så kom Ingela och vi drog upp till berget för att träffa Tessan och Anton för en tipsprommenad och fika. Jättekul! Och jag fick en ny kompis Anton 4 år!hihi
Vet inte direkt hur själva tips prommenaden gick men kul var det och en ordentlig,svettig prommenad blev det!
Och nu ska ni höra!! Medans vi gick runt så kom en kvina fram och frågade om vi hade något emot att vara med på kort  för en utställning på  museumet?! Ja varför inte!
Men sen kom vi på att vi frågade aldrig vad det var för utställning!! haha
menmen det som lever får se..
Sedan blev det fika för hela slanten,jättekul att bara sitta och prata,om allt och ingenting!
Så på torsdag ska det prommeneras igen med Ingela.

Nu borde jag plocka i ordning lite innan det är dags att packa nattväskan till jobbet,för innan jag börjar jobba ska jag va lite barnvakt!  När jag satt på och prata med chefen på hennes kontor så stog någon utanför å vikade,då var det Nathalie,chefen tittade på mig när jag vikade på henne precis som vad håller du på med,det var Nathalie sa jag,jaha säger hon och asgarvar..hihi

Funderar på att klä om mina möbler antigen riktigt mörkt eller i ekfärg! Ska försöka fota proven som jag har och lägga ut här, det vore riktigt kul! Är nog sugen på ek,för den mörka färgensom jag är ute efter fanns inte....
vi får se vad som  händer...

ha de gott,hejhej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0