Har ingen koll

Men är älgjakten slut eller?
Ska i väg med Espen för att ta en promenad på Berget, nu skjuter de väl inte?! Eller gör jägarna det någonsin på berget?
Jag har ingen aning men man vill ju inte komma hem med ett nackskott liksom. Känns onödigt.
 
Jag går ALDRIG i skogen själv,för det första så skulle jag lätt hamna på villovägar, jag skulle i princip kunna dö. Tur att jag har en del kilon kvar att leva på tills själva döden kommer, men risken är stor. För det andra skulle jag lätt kunna dö av hjärslag för alla nedras djur, Jag skulle aldrig göra ett djur illa men jag gillar dem inte direkt heller, Alla ljud som finns i skogen, jag blir oftast genomsvett av min egna rädsla mer än själva promenaden, Tror hela tiden att ett stort maffigt eller ett litet läskigt djur helt plötsligt bara står framför mig. För ett tag sen hörde jag att det finns vildsvinn på Mösseberg,VILDSVIN??
 
Vem tusan skulle inte få ett vildsvin efter sig om inte jag!
Så det är ett big NO NO för min del att gå på berget själv!
 
Nä här kan jag ju inte sitta,måste ta på lager på lager på lager av kläder,
Solen som visade sig på fm är som bortblåst och det är svinkallt!
 
Tjingeling
 
Föresten,så här såg min hall tidigare ut---TRÖKIG!
 
 
Så här ser den ut nu----Mysigare
 
 
Ska bara måla dörren så är det klart!
Men hur själva tapeseringen gick till det, är en historia i sig.....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, skogen är en bra plats! Fast endast dagtid och i sällskap med minst en annan människa eller helst en Bamsehund. Älgjakten är slut när det antal älgarna jägarna fått av älgjaktsbestämmande människor är färdigskjutna. Typ en kvot av de älgar som finns på en viss mark. Om jägarna är kassa och inte fixar att skjuta dem snabbt så kan älgjakten hålla på till sista januari (tror jag det var). Jag fick ju forska lite.. tänkte plocka svamp förra veckan men det sket sig :( Älgarna borde väl ta slut snart? Lokalnyheterna handlar ju knappt om annat än trafikolyckor med påkörda älgar...
Kram

2012-10-24 @ 19:22:55
URL: http://narilla.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0